The End

Chiiili. Det var attans länge sedan något skrevs här inne... OMG.

Så en kort summering av sista tiden där då...

Ja i slutet av november 2010 (för det är ju faktiskt 2011 nu...) så började då lite förberedelser för att ta sig till Sweden igen. Men först hade vi ett galet snöoväder som gjorde oss + farföräldrar husbundna i en vecka. Inte ens dagis var öppet! Det var en aning pinsamt. Skottarna tål inte snö. Inga vinterdäck på bilarna, inga snöplogar på vägarna och en jäkla massa snö. Alltså, jag tyckte det var härligt. Och Ulrika, svensken klagade inte nämnvärt heller. Hon var minsann ute och tittade till sin bil och såg till att det var skottat och klart för att köra till jobbet.

Nåja, november försvann huxflux. Sen var det December. Första helgen hade jag till slut Cambridge examen då ja, och följande onsdag förstås. Detta kändes bra efteråt och jag fick förra veckan reda på att jag fick betyget B alltsomallt (2 fula poäng ifrån A!). Men jag är la stolt och nöjd ändå. Den veckan var väl rätt lugn.
Helgen därpå däremot, då jävlar var det fest! Då for jag till Glasgow och gick på Rock Star Taste Of Chaos tour! Disturbed was fab! And I got a t-shirt (:
Övernattade, shoppade lite innan jag åkte hem igen. Det var asnajs.

Veckan därpå var lite stressig, lite trevlig och lite förväntansfull. Käkade middag hos Georgina. Hade fika hos mig med mammorna morgonen samma dag jag skulle hem. Juste, gick på en ball julavslutning med. Haha!

Hade 7 kg övervikt när jag skulle checka, självfallet visste jag detta i förväg men ORKADE INTE BRY MIG. Men människan sade ingenting, Lone sa inget och jag yttrade inte ett ord. Smög iväg snabbt. Inget sa nåt så jag behövde inte betala. Hade annars kunnat resultera i 11 jäkla pund per bloody kg. USCH.

Åkte hem den 17:e för det var julmys den 18:e med tjejerna hemma i skåne. Men jag sa att jag inte skulle komma förrän den 20:e så lite förvånade blev de allt när jag trillade fram i trapphuset/hittades i garderoben/öppnade ytterdörren/hoppade fram bakom soffan. Gosh, I do love surprises.

Så ja. Det var väl det i stora drag. Det var mina exakta 11 månader i det sköna landet Skottland.
Det har varit enormt lärorikt, spännande, skitkul, underbart, frustrerande, socialt, ensamt, tårfyllt, skrattglatt osv.

Jag tror att min familj kanske var lite speciell på nåt sätt, lite paranoid blev man efter att ha hört lite som sagts bakom ryggen på en. Mene. Vad gör man. Nu är det slut och med mig har jag balla erfarenheter, vänner för livet och ett Skottland som ligger varmt om hjärtat. Dit ska jag åka och hälsa på såklart och jag väntar även besök under årens gång. Skottland kommer alltid att vara som ett andra hem för mig. Yep.

Har jag gjort allt jag ville då?
Tja, ja det mesta - dansat ceilidh (med män i kilt bör tilläggas), besökt massor av slott, vandrat i Skotsk natur, lärt mig skotsk dialekt, smakat allt möjligt skotskt/brittiskt som är drick- och ätbart. Lärt känna skottar, gjort massa balla prylar med skottar, kysst skottar, shoppat med skottar, firat skotska traditioner med skottar, kramat skottar och en massa massa mer. Yep, jag är nöjd. :) Nu blir det dags att lägga fram nästa plan i lådan. Men jag är ju så hemlighetsfull av mig så ni får inte veta ett dyft! HAH.

Peace (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0