Studying

Tjabba.
Tänkte att jag nog allt har lite tid att slänga in ett fullkomligt onödigt blogginlägg.

Vill mest bara del med mig av några sysselsättningar, tankar, drömmar och life cravings.

Sitter och studerar så flitigt jag kan efter att ha latat mig som en lagom mupp hela påsklovet... Dåligt är ordet och stressad är känslan. Nåväl, sitter här nu dock i högsta hugg med uppsatsen i Svenska C som ska vara klar till imorgon (som inte kommer vara klar till imorgon). Den här uppsatsen har märkligt nog varit mitt största orosmoment under hela våren lång, så när det är överstökat kommer jag må myyyycket bättre...
Jag skriver iallafall om illegal handel med utrotningshotade arter. Tror att jag hade en rätt bred frågeställning från början så det ska kortas ner aning och fokusera främst på vad olika organisationer gör för att motverka den illegala handeln. Motverka är ett ord jag är lite trött på kan tilläggas. Så där spontant.

Jag drömmer om att flytta hemifrån. Jag kan nog inte poängtera fullt ut hur mycket jag vill detta. Tja, har man väntat sen man var 12 antar jag att ett drygt halvår till knappt gör nån skillnad. Men ack så galen jag blir!
För kan jag flytta kan jag förändra hela min livsstil till något jag verkligen vill.
Den här våren har varit en väldigt intressant sådan full av kunskapstörst och nya visioner. Jag vill ju förverkliga och fullfölja allt som jag nu föreställer mig! Svårt dock, när man bor hemma...

Hursom, jag vill göra bloggen go, glad och grön (fylla ut med fler inlägg vore nog inte heller en dum idé...). Gangsterpandan liksom, namnet säger ju allt! Vad tycks om bambuskogen förresten? Rätt najs eller.

Sen har jag fått nys om en superduper kurs och till synes arbetslös som jag är och förmodligen förblir i sommar så har jag bestämt mig för att plugga istället. Har ännu inte anmält mig men kommer troligen göra det inom kort. Det är en distanskurs på 4 veckor, 100 %, varav den fjärde veckan dock är på plats i malmö, men det är ju överkomligt. Djurrätt handlar det helt enkelt om, mycket intressant känner jag just nu. Kika kan man göra på länken nedan iallfall, om intresse finns.

http://www.kvarnby.fhsk.se/

Sen har jag hört att det är vegomässa den 4 juni i Malmö, dit skulle jag gärna åka. Men det hänger lite på huruvida jag får besök från lilla skotska familjen den helgen eller mot förmodan drar till SRF det här året. Återstår att se, men just nu känner jag mig mest sugen på förstnämnda.

Nej, nog snackat nu. Bäst att återgå till den dära uppsatsen som inte kommer att vara klar till imorgon.
Återstår även att se om jag den här gången får glädjas över besök från Karlstad, fast det tvivlar jag nog på.

Cheerios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0