Think Right.

Slut på tonåren nu då, det var ju roligt.

Hade faktiskt en jättefin dag igår! Efter en härligt kalldusch (changing the boiler-day 2) fick jag rusat till dörren där tre folk stod och bankade som tokiga! Sång och dekorationer möttes jag av. Och så fick man en jättemysig födelsedagsfrukost :)

P tog A till dagis så medans hon var där förberedde jag och färgade marsipanen för tåertann. Sen damsög jag det mesta av nedervåningen. Och städade min toa. Och lyssnade på musik.
I födelsedagspresent fick av lilla familjen: Muse - Black Holes and Revelations, Gladiator, District 9. Plus ett fetepresentkort som gäller i de flesta stora bokbutikerna i UK.

Efter följde Ahämtning, lunch (P's tuna sandwiches <3) och sen blev det baka av. A skulle ha hjälpt mig, men hon var lite kinkig och lyssnade inte så värst tillräkligt. Stod hela eftermiddagen kändes det som med den där jäkla kakan. Fick göra två omgångar med vaniljsås. Den första blev för lös, för jag mitt pucko följde receptet på paketet, omgång nr två såg perfekt ut när jag rörde runt i mitten av tillagningstiden (körde det i micron). När tiden var slut befann sig halva geggan utanför skålen. Det lilla jag lyckades skrapa ihop från själva skålen räckte precis till kakan, efter att jag spätt ut den med mjölk... Gegga.

Tårtan blev klar. Jag städade runt i köket, satte A framför tv:n och började så småningom med köttbullarna! Ohyes, de smakade precis som lilla mammas. Så GLAD blev jag.  L blev chef över potatis och sås. Svinbra säger jag.



Härlig dag. Och jag hade favoritväder hela dagen lång! Värme (alltså inte för varmt och inte för kallt) + duggregn + sol + ösregn + molnigt + regn från sidan + nätt lodrätt regn + feteregn. Fint.

Veckan i övrigt har gått fort till. Vart helt off på tisdagen efter AT. Men det var bra. På onsdagen gick jag och A till Caféet med G och T. Trevlans.

På torsdagen tog mig upp till Edinburgh för att gå på ett meet-up, ny grupp: Personal growth and development group. Vi var väl en fem pers och satt på Spoons (en restaurang på andra våningen som jag valat besöka hur länge som helst!) och satt och snacka en två timmar. Jättehärlig grupp och vi hade jätteintressanta diskussioner. Jag mådde så bra när jag åkte därifrån.

Den här veckan har faktiskt varit riktigt bra, jag fick dock ett hemskt huvudbry på tisdagskvällen, men då ringde jag mams, papps och sis. De fick mig på rätt spår igen. Thank goodness.

Idag känner jag mig rätt slö, hade väl en storslagna planer. Men hittils har jag inte gjort övermycket, har fyllt i min volontär application för SPCA, jag hoppas verkligen att de hittar något åt mig under hösten. Det hade varit jätteroligt.
Ska in till Galashiels i eftermiddag, måste göra något ska jag ska gå på bio och se Scott Pilgrim VS The World eller vad det nu är. Tror jag blir bra.

Från och med nu går jag på känsla, gör vad jag känner för, vad jag vill och struntar blankt i andra knastomtar som kan tänkas ha någon åsikt.

Och svenska ekologiska digestive slår övriga med hästlängder.
Jäklar egentligen, den här veckan har jag kommit ihåg hur många detaljer som helst ifrån hemma, innan i livet. Nu har jag glömt dem igen, men småsaker som man inte riktigt tänkt på. Sen har jag också drömt om människor jag känner och tycker om.

Förresten Sannii!!! Iain var i Sverige för ett tag sen, han försökte sms:a dig men det gick inte, fel nr kanske? Annars var han nöjd med sin visit.


Åh, utan att säga för mycket, men en liten tanke om saken i fråga från läsare skulle uppskattas.


Jag vet faktiskt inte riktigt om jag ska vara ärlig, båda är väl lite sisådär. Kommer fortsätta skissa. Aja får se.

Ja September kommer gå undan, har inga megastoraplaner. Tar det väl som det kommer antar jag.

Hursom, jag har lite datum som jag redan skickat ut via sms, jag har inte fått svar från alla, men dessa datum är de enda jag kan bistå med tyvärr.

Svalöfsbrudarna - vi ses lördagen den 2 Oktober.

Fritsan och Lajsan - vi ses fredagen den 1 Oktober.

Det är bara så att jag har dagar spikade med er liksom, så att ni vet. Hoppas ni läser det hära med då (;

Hursom helst. Man kan ju inte veta allt här i Världen.

Cheerios !


Kommentarer
Postat av: Karlsson

YEEEES!!

Janni kommer till Sverige!!!!!



I love it!



<3

2010-09-11 @ 23:17:56
Postat av: Boästastesyrranmankanha!

Jag gillar den till höger!!^^



(jag typ...tyckerr om dig o.O)

luts af kizzez fra tu sista :*

2010-09-12 @ 15:47:49
Postat av: Sannapanna

Jannipanni! Hoppas verkligen att du fick mitt mess på din födelsedag! Låter som att du hade en nice b-day:) Men synd att du fick baka tårtan själv. På sin födelsedag ska man ju typ inte lyfta ett finger. Man ska bara glida runt och ha det underbart ;) Och snart kommer du heeeeeeeemmmmmmm!! Wihoo! ^^ Hmm, har inte fått något mess av Ian, måste ha blivit något fel där. Skumt. Och jag håller med syrran din, bilden till höger :) Pöss på dig din tomte <3

2010-09-12 @ 19:03:10
Postat av: Janbananai

Karlsson! :D hajja att jag längtar, fy fan vad skoj!! <3



Systertyster! Ja, den till höger ligger bäst till i ögonvrån, får jag nog hålla med om. Men, ack så svårt. Söwtnöwt :* <3



Sannapann! Jag fick sms:Et, tack du! Men tydligen så har ingen fått mina svar, det är skitskumt!!Men tack :) Haha, fast fick ju göra det själv om jag ville ha det så. Menmen, har varit rätt lat resten av helgen ;P Ja det var konstigt. Alltså, det är snart bara två veckor kvar, omg! :D yey!!! Pöss och kräm på er allesammans <3

2010-09-13 @ 10:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0