If You Want Some Shelter From The Rain


Gudars vilken helg alltså. Alton Towers var fan lajbans. Nu ska jag försöka hålla mig kort då jag inte har så mycket tid här. Bussen kom inte på lördagmorgonen så L var vänlig och körde mig till Newton Grange där Adele hämtade mig, vi körde till Vicky och därifrån tog vi allesammans taxi till Waverly. Tog tåget ner till Stoke On Trent, käkade middag på hotellet på kvällen och därefter blev det utgång för mig, Adele och Stacy, det var skitskoj. Rätt bra uteliv för detta lilla ställe som man aldrig hört talas om tidigare.

Söndagen - Alton Towers!! Fy för så roligt säger jag bara. ÅKte alla de stora "läskiga" grejerna. Oblivion var lätt bäst, försvann lodrätt rätt ner i en tunnel, vara inte så länge fy så bra. Air, Nemesis och 13 var grymma de med. Asball.
Tillbaka till hotellet på kväll, till slut efter dryga oförskämda diskussioner med taxichaffisen. Jäkla höna.
Vi gick ut och käka på Italiensk restaurang på kvällen och sen blev det tidigt i säng. Tog tåget tillbaka till Edinburgh på måndagen. Tog tillfället i akt att gå och kolla runt lite i huvudstaden, skulle ta ut pengar för detta ändamål och upptäckte oturligt nog att jag lämnat kortet hemma. Jag kom nätt och jämt hem, turligt nog var busschaffisen så schysst att han lät mig komma undan med minus 80 pence. Usch så hemskt...

Kom hem till ett tomt hus och var helt köttfärs. Så har tagit det lugnt de sista dagarna. P's föräldrar var här med men de åkte igår då.

Jag har varit ännu mer paranoid den här veckan och allt har liksom känts jobbigt. Som en mardröm man aldrig vaknar ifrån. Ah, det är massa som går runt i huvudet på mig, vilket ni nog redan vet.. Men hursom, ringe hem igår och fick pratat med pappus, mammsen och lillasysteryster. Så nu känns det mycket bättre, så det hoppas vi håller i sig.
Annars så tycker jag att det ska bli svinmysigt att komma hemom en sväng.

Igår åskade det. Lite fränt och sällsynt för att vara här vill jag påstå.

Så ja, B-day för egen del blir på fredag då, yikes... Jag ska laga köttbullar sås och potatis, sen ska jag baka princesstårta. Så, en svensk födelsedag blir det då tror jag.

Ska nog gå på ett meet-up möte imorrn, verkar riktigt intressant! Återkommer efter hand vad det handlade om, om jag går vill säga. Men vill vill jag.

Anna och jag har det chill annars.

Åh vad jag älskar min lilla familj :*

Så nu släpper jag taget lite, samtidigt som jag ska klara upp en del saker. För så här är det, så här gör jag, det är mitt val och den som har åsikter om saken kan stoppa.. eller göra något annat, för jag SKITER i vilket. Jag är tje på det nu och kan inte bry mig mindre.

Tiden går ju undan och jag har ett storslaget och spännande liv framför mig. Så detså.

May the force be with you my fellows, and don't hold back on anything you like/need/want (read: chocolate...), In the name of the force of course. Hare fett, oh juste - lite bilder på det med. Du vet, man kan ju vara lite kreatvi ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0