Feeling Pulled From Left To Right

September, dag 1. Jag gillar september starkt. Förjäkla bra månad.

Ja vad finns nu att säga.

Vaknade seg och dryg på måndagen men åkte in till Edinburgh ändå. Ville inte banga lunchen! Försökte också hitta åtminstone en utav två filmer som jag skulle vilja ge till P i födelsedagspresent, tro att jag hittade det heller? I Edinburgh, var inne på fyra olika ställen som säljer sån här skit och tro tusan att ingen av dem hade de förbannade dvd:erna! Typiskt. Jaja, köpte ett presentkort på Lush åt Adele i b-day present.
Mötte upp med Adele och Kirsty och vi gick till Jimmy Chung och deras lunchbuffé. Vandrade hem till Kirsty, tog väl nån timma och drog hemåt strax efter där.
Lilla familjen kom senare på kvällen där efter en trevlig helg i London.

Tisdagen var jättefin, man blev t.o.m. påmind om sommaren. Vi var ute hela dagen, spenderade cirkus två timmar på lekplatsen. Plus att vi hade lunch ute. Riktigt härlig dag, var riktigt nöjd faktiskt.

Såg Good Will Hunting igår faktiskt, den var ju riktigt bra.

Idag har jag till slut fått tag på SPCA, de sade att de inte hade några volunteer vacancies men de skulle skicka mig en application form i vilket fall. Sen mejlade jag också Dobbies Butterfly World för att se om de tar emot volontärer, får se vad de säger om saken. Annars kanske man ska köra på nån kvällskurs nu i höst. Får ju hitte på något.

Veckan i övrigt ser rätt lugn ut. Ska laga pizza imorrn, eller nån dag den här veckan. Fast på lördag blir det åka av, jag drar med Adele och tjejgänget till Alton Towers. Avfärd tidigt på lördagen, hem igen på måndagen. Det ska bli så jäkla roligt.

Sen händer väl inte så mycket därefter. Tiden flyger, vad kan man säga.

Vågar inte träna något nu heller förrän förkylningen lagt sig. Jag funderar också lite över hur mina sovvanor kan ändra sig som de göra, utan att jag gör något vill säga. Menmen.

Igår kändes allt jättebra, det var en riktigt bra dag. Var lite fundersam över helgen där, men det kunde jag ta itu med, så det känns mycket bättre nu.

Man lär sig efterhand och jag fått mycket mer insikt i diverse grejer, så nu förstår jag mig själv en aning mer. En sak jag kommit fram till: Tala aldrig om långt i förväg om vad jag har planer eller idéer. Vänta till sista minuten.
För jag kan inte hålla en tanke/känsla/idé/whatever överlänge. It will change. Everything will always change.

Så, 2011 får stå i dimma för stunden.

En annan tanke som slagit mig är att det i slutändan inte är det viktigaste var man befinner sig, utan vem man befinner sig med. Platser kan inte ersätta människor.
Lite djupt detta. På tok för mycket tjaffs för den här tiden på dygnet egentligen. Men struntsamma.

Ja, vad är det nu, en tjugoåtta månvarv kvar till vi kan mötas öga mot öga igen. Det tycker jag ska bli lite skoj.

Ta hand om er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0