Hold On

Ännu en helg passerad, det är inte riktigt klokt vad tiden går. Kan inte riktigt ta till mig att jag faktiskt befann mig i Sweden för en vecka sedan. Och nu är man här och allt är precis som vanligt.

Vad har jag hittat på nu då. Var rätt trött förar veckan, blev en del övertid. L's föräldrar trillade in på fredagskvällen där, de stannar en vecka nu, jag gillar dem. Det är något visst med grandparents. A var hemma från dagis, de har sitt höstlov nu som varar denna veckan med. P kom också hem den här helgen. Fullt hus med andra ord. Men det är härligt, när hela familjen är på plats. 
 
Min lördag passerade snabbt förbi, gick till Gala, vilket tog ungefär 2 1/2 h och parkerade på T 4 2, Afternoon Tea :). Satt där ett bra tag. Införskaffade lite nödvändigheter på Tesco och tog bussen hem. Lyckat.
Lugn kväll med litelite midsommer murders. Såg andra halvan idag.

Och idag förstår ni, volontärade jag för första gången på det dära Lax centret i Selkirk. Sagt och gjort, visste inte riktigt hur jag skulle te mig, men det var bra, tror jag fattat. Fick snackat med ett par människor iaf som introducerade mig för allt viktigt. Faktiskt intressant, för att inte tala om ballt när de där bamsefiskarna försöker slänga sig upp över dammen. Nåja, lärorikt. Som attans. Så här kommer jag väl sitta och uggla under kommande söndagar till December. Skojigt. Inget hårt arbete dock, allt jag behöver göra är att snacka upp folk som kommer och få dem att hajja läget och ev. sponsra en slant. Och är det dött eller för jävligt väder så är det bara att åka hem. Men avändbart kommer det nog vara, alla djurvårdare får ju syssla med sånt här! Fick en dvdfilm med. Om lax. Salmon! Ja, hade säkerligen kunnat dra ner all info jag lärt mig om dem idag, men jag sparar det till ett annat mer magiskt tillfälle.

P bokade RockStar Taste Of Chaos till mig i helgen med, samt hotel! Så det får jag i juklapp av de rara värdföräldrarna. Så andra helgen i dec, 11 - 12 dec blir det till att julhandla (eller bara försöka bli av med de sista slantarna) och att rocka loss till Disturbed, Papa Roach, Buckcherry och Halestorm. Sen har jag även planerat att inte tappa bort min kamera igen. Åh gnu. Måste jag tura runt igen för att ta nya bilder? Gawd, nåja. Necropolis drar jag gärna till igen, kan nog se riktigt mastigt och skräckingivande ut i en rälig vinterdyster anda. Blir nog bra det. Spooky shiet.

Askalas.

De ska börja leta efter ny au pair här nu så är det någon som intresserad, säg till!

Vad var det mer jag hade... Juste, Halloween, vete fan vad jag ska göra då! Varför måste det vara på en söndag för.
Annars så ska jag till Adele's den 6/11. För att fira Guy Fawkes grejen ni vet. En dag senare, men lördagar lämpar sig bättre för sådant. Det blir livat känner jag på mig.

Ska väl försöka ragga upp nån ny Ceilidh snart med, är lite sugen på att ut och dansa lite.

Ja, vi får la se vad som händer. Håller på att göra en lista på skolor nu med, får se hur det blir. Tro det eller ej, men i Skåne kan jag nog hålla till ett par år. Fast, ah kan inte lova det nu. Utbildningens kvalité är viktigare än plats. Fast, det som lockar mig tillbaka främst är ju trots allt people. Vill man kanske inte lämna så snart igen. Visserligen är det ju inget tal om saken förrän om lite drygt ett år härifrån, lite mindre. Men vi får se, tanken känns fortfarande orubbar och samtidigt är det en annan tanke jag lyckats hålla fast vid en stund med, fast den kan man inte göra något med nu i vilket fall.




Här övan bjuder vi på årets producerade akvarellmålningar samt lite facepaint som Anna får stå till svars för, jag gjorde mustach och ögonbryn men resten är helt och hållet hennes. Fan, ni skulle se bilderna på oss båda, mäkta bra alltså!

Jaha, allt ovanstående skrevs alltså i söndags. Så publicerat blev ju det alltså.

Så då tar vi veckan som varit kort och gott. Har inte hänt övermycket egentligen.

Mån, lugn, tog promenad på förmiddagen då P var hemma.
Tis, jag och A åkte till Gala för att käka lunch och gå till biblioteket, vart iväg rätt länge faktistk.
Ons, Jag, A och hennes mormor gick och tog en eftermiddagsfika på caféet, utöver det - städdag.
Idag var det också städdag. Jag och A spenderade vår förmiddag med att läsa böcker och campa i soffan. Det är hårt det här alltså... Sen bjöds vi på middag på Weatherspoon's på kvällen av A's morföräldrar.

Imorrn åker morföräldrarna tidigt så jag och A ska väl underhålla oss med lite bakning och diverse, ev. Ceramic experiance (softplay!!!) i Gala under eftermiddagen.

Har börjat plugga seriöst den här veckan inför CAE proven och har en bra studieplan inför hösten här.
Ska väl också ta en seriös titt på min nya lax-dvd. Haha. Nejmen, lite intressant är det ändå. Jocke kan slänga sig nånstans när jag är färdig med det här!

Så ja. Tiden flyger förbi, som vanligt, fortfarande och så vidare.
Har nog inte mycket mer att säga, återkommer kanske till helgen.

Det finns en hel del saker som jag ser mäkta fram emot nu. Och jag har skrivit en julklappslista ^^

Förresten, skriv brev!! Så svarar jag gärna, har ju för tusan frimärken och brevpapper att göra av med. (Josefin, du gör jättebra ifrån dig!)

Annars vill jag också be om ursäkt och hoppas att ni har överseende med att jag inte är kommer vara bra alls på att höra av mig under höstens gång. Kommer försöka men blir antagligen mer sällan, om det nu ens är möjligt. Nejmen, det är lite drygt två månader kvar här och jag MÅSTE fokusera här och nu så att jag inte blir ytterligare småtokig. Så ja, förlåt för det.

Hoppas ni har det fint, tänker på er. Stora bamsekramar i systerstandard. (Ajaj)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0