24 Oktober

Utflykt den här dagen upp till Oban, genom Glen Coe för att besöka the Scottish Sea Life Sanctuary. De hade det här året fått in en jättebläckfisk. Fränt.

Helmysig dag som visade Scotland från sin bästa sida. Även om jag gillar regnet så var det här strålande.

Fikapaus.


Kuldjur.


Säldjur


Sagoskog utanför centret.



Det var skoj minsann.
Lite annat som hänt på sistone då.
Samtalade med mamman i helgen, hon hade fått en liten nyck så vi pratade om saken och kom överens om att hon borde komma hit. Så min mamma hälsar på mig i 12-15 November. Och det är ju jättesnart! Lyckliga jag.

Sen har Tallulah's mamma meddelat att hon ska få bebis i april nångång, så storgrattis till henne! Så himla roligt. Och ja, Cameron's mamma väntar ju nu i November med. Så det kommer bebisar lite här och där känns det som. Eller, man ser ju dem överallt liksom. Svinkul likväl!

Jag och Anna var ute på en 2 h promenad i måndags, underbart väder, igår hände inte så mycket, förrutom att hon är lite nonchalant. Idag tar vi nog bussen nånstans, Tweed Bank möjligtvis. Fan, måste komma till skott med grejer nu då.

Har bilder från i måndags som jag ska lägga upp sen.

Ja. Jag vet inte riktigt vad jag ska komma med. Står tiden still eller vad händer?
Jag ska laga mat imorrn igen, nåt med kyckling. Och P kommer hem den här helgen med. Halloween på söndag, och jag ska vara i Selkirk under dagen.
Det var nåt jag tänkte på...
Nåja, ska väl anmäla mig till några kurser den här veckan dårrå. Så att man får plugga snart igen. Men jag verkar ha en trevlig liten lista så det blir nog allt bra.

Scotland har minsann sina stunder ibland. Svinfint jöh.


Aj misss pepol.
Hare göttans.

Kommentarer
Postat av: AngeliiQ

Hej! Hittade precis din blogg. Jag har fått tag i en svensk/brittisk familj i Skottland via aupair-world:) allt känns jätte bra och vi ska prata på telefon imån. Hur tycker du att det är i Skottland? Trivs du och hur är människorna? Mycket aupairer? Tack på förhand!:) hälsningar Angelica

2010-10-27 @ 21:57:49
Postat av: Janni

Men tjenare! Härligt :)

Åh så spännande, var bor familjen någonstans? Hoppas ni bestämmer något då! Annars håller min familj på att leta efter nya au pair inför våren ;)



Jag tycker att Skottland är underbart! Jag hade med lätthet kunnat tänka mig att bo här för resten av mitt liv. Människorna och kulturen är underbara och hela landet sitter på hur mycket intressant historia och hur vackra landskap som helst! Människorna är lättsamma, främlingar pratar med dig jämt och alla är hjälpsamma och trevliga. Jag bor nere i the borders i södra skottland och här är det superfint, en timma bort med bussen så kommer man till Edinburgh som är en underbar stad. Hamnar du där ska kan du nog vara rätt nöjd :) Au pairer finns det några stycken, men främst i de större städerna och av flera nationaliteter. Jag hade kontakt med ett gäng men nu är de alla hemma igen så jag träffar de skottar jag känner istället. :) Har du fler frågor så kör på :)

2010-10-27 @ 22:12:38
Postat av: Frida

People misses you too...

2010-10-27 @ 22:15:23
Postat av: Sannapanna

Gaaalet fina bilder :) <3

2010-10-28 @ 17:30:00
Postat av: Janni

Janni tycker Frida är finfin!



Sannii, ja du vet ju att Scotland är mer än bara regn ;)

2010-10-28 @ 22:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0