Give Me A Moment

Hey.

Åh jag vet så väl att det här inte kommer går bra. Är göörtrött, hade kunnat stänga huvudsystemet för en timma sen, men i slutändan flyr jag hit, för bara en litenliten stund. Som i slutändan inte blir så himla liten. Sen blir det för sent i säng och man är trötter när man ska stiga upp. Men heeeelt ärligt, jag lider av social overload. Jag har endast läggdags till förfogande för att bara vara. Alltså, det är inte mycket klagan i det här, men jag blir bara så förbannat utröttad och får inte tid till att göra mycket. Känns som övermycket bortkastad tid till att göra ingenting.
Ja alltså, morsan är på kurs här nånstans i södra England. Har varit iväg sen i måndags, kommer hem sent på torsdag. Annas farföräldrar har alltså varit här sen i lördags. Och de är hur mysiga som helst. Men det blir låånga dagar då jag har koll på lilltjejens rutiner och inte de. Alltså varar skiftet nu från lilltjejen vaknar tills hon somnar igen. Typ. Aja. Bara ett par dagar till så...

Förresten, my weekend.

Kommer inte ihåg vad som hände i fredags, har jag redan berättat det månne? Damsög i tv-rummet kl 10.00 PM vet jag att gjorde iaf. Nevermind.

Jag och Adele åkte in till Edinburgh för lite Christmasshopping. Kan ju tillägga att jag spenderat 80 £ hittils, och jag är inte klar än. Har 4 grejer till tror jag att purchase. Men det blir nog allt kalasbra!
Gick skitbra iaf, jag tycker det är grymt skoj. Så in i helaskogar värt att köpa julklapps till de underbaraste människorna jag är lycklig att känna. Tihi, så roligt! Och vänta bara, it doesn't end there, got the wrapping left to do as well :D

Det var en liten stund där i Edinburgh som var riktigt speciell för mig och Adele. Vi letade då efter ett bra ställe att käka på men alla vi gick till hade minst 15 min väntetid, till slut sa vi "amen, då går vi dit då iaf!" Adele tog stora kliv och vinklade oss in i en liten gränd "går vi in här så borde vi komma runt till rätt ställe", en liten nyck hon fick alltså som visade sig vara fel. Men när vi väl stod där inne så var det nåt som var lite udda "är det där snö undrade jag högt och mycket riktigt snöade där inne i den lilla gränden där vi stod. Det blev mer och mer efter var sekund och vi gick till slut vidare, snön följde oss ut från gränden men försvann sedan spårlöst. Det där var julmagi och jag är säker på att ingen annan såg det förrutom vi! Jag säger då det, Adele hon har nog högre kontakter som hon inte är medveten om  (hon är jultokig). Så nej, det kändes skitbra.

Kom hem på eftermiddagen och beslöt mig för att gå och kolla in St. Andrew's Night i Town Hall. Åkte med Leonie och diverse folk, vart rätt trevligt, stannade säkert en timma längre än vad jag planerat. Bandet var helt okej med, bestod av 2 veterinärer, 3 sjuksköterskor (karlar dårrå), nån läkare, en tandläkare och en 11-åring om jag minns rätt. Men ja, bjöds på lite säckpipa och harpspel under kvällens gång med. Sov gött, hade varit ännu bättre om jag inte behövt stiga upp så tidigt. Kommer inte ihåg sist jag hade en sovmorgon.

Och jag ska vara ärlig, det var skitdrygt på laxcentret den här helgen, kallt, drygt och kallt. Inge skoj faktiskt. Eller jo, lite. Men man börjar sakna sina helt tomma, slappa söndagar. Jag behöver energidag. Dvs en dag jag inte gör ett skit. Menmen.

Så nej, i måndags gjorde vi inte värst mycket. Idag hjälpte jag till på dagis, så det har varit extra lång dag idag. Sen gick jag till Georginas mans Low Carbon Stow Meeting. Det var jätteintressant och jag gillar skarpt sådana här initiativ. Hade varit så roligt att bli involverad, men antar att det blir mitt första och sista möte med tanke på självklara omständigheter. Ni vet, ibland känns det bara så.. ja att man passar in på nåt vis. Aja. Imorrn får vi se vad som händer. Känns som att veckan kommer ta en halv evighet på sig att ta slut. Menmen.

Så på torsdag kväll ska jag följa med Adele+familj in till Edinburgh för att se när de tänder all julbelysning och diverse, ska bli jättemysigt!

Sen ska jag inte göra ett jota på fredag och förhoppningsvis få packat alla mina julklappar på lördag (övriga ska iväg på julfest) så det blir lite spännande där, sen Selkirk på söndag då och tänkte klämma in ett biobesök efteråt, måste ju se nya Harry P. Eller så kanske jag ska ta det på fredag. Ah, vi får se.
Blir ev. att jag drar till puben med tjejerna på lördag med, Spring Bank som den heter, öppnad på nytt efter ett bra tag.



Se, jag sade ju det, det här blev mycket mer än vad jag trodde. Men det var val rapporten här för att tag framöver. Gnu.

Jag ser mäkta fram emot en hel del. Ah, jag slutar nu innan jag avdunstar. Hare fint, vi hörs när vi hörs. Pöss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0