Fireworks Night

Nu sörni. Sicken helg alltså. Maowie!

Fredagen alltså. Helt okej, vi hade Noola, en av Annas dagiskompisar, över under eftermiddag med sin mamma. Så den dagen gick fort. L tog en drink efter jobbet och när hon kom hem åkte vi till Heriot för att fira 5:e November. Woho. Så det var fyrverkerier och a big bonfire. Nej det var najs. Lugn fredagkväll, när körde för att hämta P tittade jag på District 9. Gick och lade mig tidigt för att stiga upp for duty in Selkirk på lördagmorgonen. Tog bussen vid tio och hade några dryga timmar därborta. Det är ju skoj när folk är där, det är ju poängen liksom. Menmen, pausade på cafeét en liten stund i mitten och skyndade sedan i en halvtimme i lite småregn för att hinna till bussen.
Hoppade av i Gala och rände runt för att hitta väska och cardigan. Blev dyrt i slutändan men jag fick något jag kan vara nöjd med. Tog bussen hem och skyndade mig iordning. Tacka vet jag Peter som skjutsade hem mig till Adele, annars hade jag varit dränkt katt innan jag kommit fram.

Döhrolig kväll fullspäckad med lajbans folk, hemlagad pizza i riktig ugn utomhus som man eldar i, en hel del att dricka, musik, dans, fyrverkerier och whatnot. SKitkul iaf. Träffade nästan samma folk som var med på A's mum's party. Sen blev det utgång runt 12 nånting till Move och Indigo i Galashiels. Kom tillbaka till Stow halv 4 och gick i säng halv 5. Sov fram till 8, blev väckt av Paul som tyckte det var dags att stiga upp, halvsov mellan 8-10. Fick skjuts hem halv 12 så jag slapp ränna hem i pyjamas och klackar. Men jisses så roligt jag hade fy för. Jag har nog aldrig heller varit så uppklädd i hela mitt liv känns det som. Eller ja, på ett tag. Vill hemskt gärna göra om det här. Så vi får se vad som händer.
Lilla familjen var iväg och simmade i Selkirk när jag kom hem så jag slappade, tvättade, käka frukost och tittade lite på Me, Myself and Irene. Har inte sett den på år och dar.

Somnade lite mellan halv 2 och halv 4. När jag vaknade därefter (läs, tvingade mig till att vakna) så kände man att man nog aldrig skulle lagt sig från början. Hade en rätt seeeg eftermiddag och gick och lade mig vid 9.

Idag blir det att åka till Happy Castle i Penicuick med kidsen, skönt att inte göra något på tok för seriöst idag..

För övrigt så är jag för jäkla glad, har varit det i några veckor nu faktiskt. Det känns som att man är tillbaka igen. L och jag har dessutom bokat flygbiljett för mig i jul så det är klart. Och jag har även fått datum för mina exams, 4:e och 8:e December. Sen är det bara en 5 veckor kvar till RockStar Taste of Chaos!

Min lilla mamma kommer på fredag och om ett par veckor ska jag äntligen påbörja my Christmas Shopping!

Nej, ni får ha det för jäkla underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0