Don't You Forget About Me

Ja pinsamt nog så är man lite tänt på 80-talet just nu. Eller, enbart musiken kanske bör tilläggas. Ett exempel kan ju vara soundtracket till The Breakfast Club. Och några andra trevligheter.

Hursom, det var ju en stund nu ju. Vi får väl dra tiden i korta meningar!

Min lilla mamma var minsann här förra helgen, fy så mysigt det var! Jag och Anna hämtade henne på flygplatsen förra fredagen och tillsammans tog vi bussarna hem till Stow. Vi (läs mamms) lagade mat på kvällen, yumyum och hade det trevligt.
På lördagen for vi till Stirling och trallade runt i slottet en stund, hemskt fint var det. Tog hur många bilder som helst som kommer läggas upp med. Vi åkte såklart med lilla Anna och Lone.
På eftermiddagen när vi kom så gick morsan och jag på promenad, stannade förbi i shopen och hälsade på Georgina och köpte lite tilltugg.
Söndag morgon fick vi skjuts till Selkirk där jag och mamsen spenderade dagen tillsammans med laxarna. Vi käkade lunch på caféet, hade en lajbans dag. Georgina med familj trillade förbi och jag  snackade med att par gubbar som trodde att jag kom från nord-västra Skottland. Efterår tog vi bussen till Gala och gick och åt middag med lilla familjen på Quinns.
Måndag morgon fick lilla mamma sjuts in till flyplatsen av Lone. Jag och Anna gick på härlig promenad med några av mammorna + barn till the wishing well. Riktigt fint.

Jag och Adele tog barnen med oss till Dobbies i tisdags, vi struntade i fjärilshuset den här gången dock utan underhölls enbart av ALL juldekoration ´som rymdes i det häringa huset. Samt att de tydligen har UK's Biggest Christmas Tree. Som huggts ner i Storbritannien vill säga. Utanför Newcastle nånstans.

Vår onsdag var lugn och idag åkte vi till Gala, lunchade med L och jag fick äntligen påbörjat min julhandel. Så nu ligger det en flock prylar på sängen som ska slås in och grejas med. Äääääntligen! Fast, det är bara början. På lördag ska jag och Adele in till Edinburgh och där ska resten inhandlas. Det kommer bli skitbra. Jag är sjukt galet pepp på julen så det finns inte! Asbra.

Och, en sak till. Idag, nu här. Så kom äntligen. Den där pappersbiten som jag beställt. Yes, min Taste Of Chaos biljett! Fy farao, inte långt kvar nu.

Sen har jag fått min examenstider. Så den 4:e December är det tid för mitt muntliga prov och den 8:e blir det resten. Ska faktiskt bli lite roligt. Pluggar lite hit och dit med så, det ska nog inte gå överdåligt. CAE, minsannodah.

Åh, en annan glad nyhet, en av mammorna här som var gravid fick sin bebis häromnatten. Tredje pojken på 4 år. Känns som att det är en massa bebisar överallt runtomkring här hela tiden.

Nej, vad var det mer man skulle säga nu då. Ja, vad är det nu, en månad kvar i Skottland eller nåt? Det blir hårt, men också rätt bra med tror jag. Men jag ser iallafall mäkta fram emot julen nu, vet knappt vart jag ska ta vägen!

Ja, ska försöka återkomma här så småningen. Inte mycket annat man hinner med här.

Hursom, kramgoakramar till er allesammans! Särskilt till lillamamma! Och till syrran med. Och Josefin också såklart (tänker på dig ständigt du, finns snart hos dig. Var rädd om dig).

Meeeerrry Thursday. Damnit.

Oh juste, här följer bilddisco.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0