Because it's everbody's birthday!

Hej.

Ja så här är det förstår ni!¨
Min helg var trevlig som attans.

Fredagen blev det till att vara uppe hiskeligt sent och vänta på att flera personer skulle hålla sig på hemmaplan. För medans L var och hämtade P på Prestwick så trillade deras kära vänner från Aberdeen in, och jag kom i säng orimligt sent. Men illa slutade det inte för dagen efter var lördag så jag räddades av en sleep-in (sen att jag vaknade halv 8 som vanligt kan vi diskutera en annan gång). Efter lång frukost sprang jag till bussen runt 10 am och köpte mig en first day ticket för zon F. Kostade mig bara 5 £ och jag kunde ränna runt hela dagen. Så första stoppet tog jag i Selkirk. Vandrade gata upp och ner, lite småtråkigt dessvärre och kallt var det dessutom. Trillade iaf in i The Forest Bookshop. Tittade runt lite, främst efter B-day present åt Anna, gled förbi secon-hand hyllan och lät blicken falla, alldeles slumpmässigt kan jag försäkra, på en bok överst i en hög. Book Of The Breed: The Akita. 15 £ var priset. Lite kinkigt tyckte jag först, men efter att ha funderat och promenerat och funderat så återvände jag till butiken (vilket jag redan lovat mannen i kassan) och köpte den. Ett tecken tänkte jag, det är menat att jag ska ha en Akita! Nejmen, sådana här böcker kan alltid vara bra för sådana som mig. Så den läste jag ut under dagen.
Sen hittade jag en present till Anna med, ett par nalla i trä med magnetkläder, principen är väl som stickers eller nåt. Tror hon kommer digga't för hon gillar att klä saker + stickers i överflöd. Så skönt att ha den punkten prickad.

Efter Selkirk for jag till Melrose, lullade rundor där ett tag med, och det var betydligt trevligare (om inte annat mycket finare). Var på jakt efter en absurt stor (samt stilig) temugg, men ack vad det går dåligt med det då. Dessvärre har jag inte heller kommit i underfund med huruvida jag är på tok för kräsen eller om alla fasans muggar och koppar jag kommer över helt enkelt är absurt små. Ah, jag har lidit av för mycket kvantitet. 
Åt lunch och tvingade mig även att pröva Victoria sponge, Yum. Kan tänka mig att det kan bli rysligt gott när man gör den själv och lägger till lite fyllning.

Söndagen, lugn och olugn. Kämpa på i köket i nästan 3 h i ett tappert försök att baka biskvier. Jag lyckades men vill nästan påstå att Sju Sorters Kakor receptet kan vara lite knepigt. Hittills har jag dock inte fått några klagomål från mina lyckliga försökskaniner (alltså, jag är INTE bannlyst från köket)
Lite spring efter det och smaskig lentilsoup pån kvällen.

Och idag kom Lones mysiga parents och jag har upptäckt en eventuell tabbe som kan göra mig lite grinig beroende på lite olika slutsatser, men kanske kan det vara på det viset att jag glömt registrera mig för själva CAE proven och det kan även vara på det olyckliga vis att alla platser redan är tillsatta. Vilket i sin tur leder till att jag inte kan göra proven förrän i oktober. Ack att man inte riktigt orkar med sig själv ibland.

Och nu är jag lite trött. Långaaa dagar framöver... Gosh and good night.


Selkirk



Melrose



And tha Book

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0