Just No Reason

Kände bara för att slänga in något litet idag. Har en stund över så här på morgonkvisten. Sitter på golvet as usual mellan sängen och fönstret. Golv kan vara ok.

Var rätt trevligt efter kurs på onsdagen, ut for some tea med Majder (spelling?) och Aroa (Spelling?), två av de trevliga spanjorskorna. Trevliga människor, Aroa arbetar som nanny uppe i Edinburgh och Majder i en bar.

Anna's förra au pair hälsade på igår, trevliga Martine var det! Och lång var hon med. Och Anna blev glad :)
Annars så drog vi in till Gala för att hitta nya biblioteksböcker samt sandaler till lilltjejen. Vi stannade för lite glass och jag lyckades även äntligen hitta en redig bakbok, och det var precis en sådan som jag letat efter! Med alla de viktiga recepten and so on. Reduced price as well, only 8 £ instead of 20. Sen köpte jag Coraline, för där var priset också nedsatt.

Sen att vi hade 22 C var rätt intressant och idag går det i samma riktning, om inte varmare redan, och jag har nu kommit fram till att jag egentligen inte är så fullt nöjd med det. Värme är inte riktigt min grej, om det kan hålla sig runt 16-17 grader så kan jag hålla mig nöjd.

Kan någon förstå hur fort tiden flyger förbi? Är inte det helt tokigt, Juni redan så snart, tokigare blir det knappast. Och inte långt kvar tills 5 månader passerat. Crazy.

Idag blir det iaf ansiktsmålning och storbak. Jag har tagit beslutet att göra kärleksmums till imorgon. Det, får folk vara nöjda med. Lite trött är jag också.

Nästa vecka blir det en hel del ledighet. Fredage - onsdagen därpå kommer jag att vara helt ensam och övergiven. With RasTheCat. Så ska försöka hitta på nåt ballt, antingen blir det väl Edinburgh Zoo, The Botanic Gardens, eller nåt meet-up. Ska höra med Adele med och de andra au pairerna uppe i huvudstaden.

Så imorrn blir det partyparty.


Annars är det lugnt, jag är en rätt happy person surrounded with nice peeps.

Cheers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0