Flowers Sing in May

Hi there!

Var en stund sen nu. Igen.

Anyhow. På fredagen flög vi till Kastrup, tog tåget över och stannade till i Malmö för att möta några av mina lovely friends. Det var så trevligt det kunde bli! (Önskar dock att jag fått träffa fler av er!). Och sen vidare hem mot lilla K-stad. Det kändes udda. Och man hajjade till lite när alla plötsligt pratade svenska runt omkring. För att inte tala om hur konstigt det var att vara hemma. Wilma var glad, katterna ignorerade mig mestadel (kanske tecken på att jag inte var nån främling?) samt Jeppan var glad i hågen.

Så ja, det var det. Janni har flyttat hemifrån, på riktigt. Och så var det med det. Udda.

Men det var en trevlig helg, fina violdoftande promenader med den svarta fyrbeningen, möte med finfina människor, god mat samt lite trevligt filmtittande. Ja, en rätt bra helg plus lite kontrast till mina nuvarande regulära helgdagar.

Måndag och tisdag var lovdagar för Anna så på måndagen for vi med A+E+R till 100 acre wood i Melrose, en liten park och garden center i riktigt Sju-mila-skogsanda. Alltså, Nalle Puh. De hade en hel del mysiga djur och dessvärre inte helt ultimata utrymmen till dem alla. Renarna såg missnöjda ut (och jag klandrar dem inte). Så det var en väl spenderad dag med de små.

Igår var det busy och iväg till kursen. Måste kolla upp när testerna hålls.

Måste dessutom kolla upp tandläkartiden till i sommar.

Maj känns rätt fullspäckad annars. Får se hur jag gör till helgen. Har lite olika alternativ. Familjens vänner från Aberdeen kommer över och stannar hela helgen. Har iaf fått kontakt med ett par andra au pairer i Edinburgh, tänkte det är dags att träffa dem alla.

Sen är det födelsedagsvecka nästa vecka, Anna fyller fyra! Så både papps och morföräldrar kommer vara hemma hela veckan. Och därför har jag erbjudits ett par lediga dagar att lulla runt och hitta på satyg. De förslog att jag skulle pröva på hur det är att bo på hostel (så jag är fit for fight i sommar). Så jag funderar på att åka till Glasgow och natta över från torsdag till lördag. FLight Of The Conchords är i Glasgow och larvar sig på fredagkvällen så det hade varit lattjo att gå på (ska fråga om någon av au pairerna känner sig manade att hänga på). Om jag får biljetter vill säga. Menmen. Det är en plan, hade varit skoj dock. Och om jag tar Glasgow nu så behöver jag inte klämma in det i min sommartur. Så det är ju alltid något.

Sen nästsista helgen i Maj är det födelsedags fest hos Adele (her mum's turning fifty). Och sen var det ju tänkt att Sannapanna skulle joina mig här i slutet av maj, men hennes sällskap får jag kanske njuta av i sommar istället. Hursom, jag skickar dig min resplan (provisorisk!!) ;)

Och annars då. Ah, jag vet inte. Om lite drygt en och en halv vecka så har jag varit här i 4 månader. Och efter det 7 more to go.

Jag återkommer väl så småningen om helgens utgång.

Till then, take care!

Oh, and some pics (2 April) for your hungry eyes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0