Mars(ipan)

Jag vill ha semla.. :(
Ta mig i kragen!

Min helg har varit trevlig.
Fredag var mysig med popcorn + film.
Lördagen var ännu bättre! For till Edinburgh, drog igenom det mesta av Princess street. For gata upp och gata ner överallt. Var för lat för att ta bilder. Hade en liten shoppinglista, lyckades pricka av lite grann, men missade mer än hälften. Mitt största uppdrag var att hitta en spargris. Jag har smärre erfarenhet av  Storbrittaniens utbud av spargrisar, och hyste stort hopp om att finna en snitsig en denna dag. Ajaj, icke då. Ingen spargris. Stackars mig..
Men strunt i det! Jag bestämde mig för att äta lunch i denna trevliga huvudstad. Närmare bestämt på att café vid namn The Elephant House, för er upplysta människor behöver jag egentligen inte säga mer. Dock var det svårt att inte låtsas om sanningen då halva stora skyltfönstret täcktes av texten "Birthplace Of Harry Potter".
Mysigt mysigt, funkar utmärkt om man lunchar solo, rätt mycket yta och egentligen inte på tok för mycket folk. Menyn såg väl trevlig ut, man var tvungen att beställa i kassan before finding a seat. Jag beställde a chicken burger (utan ost !!!) som serverades med tortilla chips och lite sallad. Inget fanns mellan brödbitarna (som var förövrigt a roll.. ?) förrutom den lilla kycklingbiten. En liten skål med ketchup infann sig också på tallriken. Min lilla tankeverkstad listade ut att man antagligen skulle klä den på egen hand. Så inga problem där, men kommer troligen inte order that the next time. Saker och ting är rätt utspritt i Edinburgh, mysigt och slingrigt i gamla delen och plant och rakt och crowded i den nyare. Men fan, det var fint.
Sen kom jag inte hem helt tomhänt. Hittade en bok och lite akvarellapper, och annat smått och gott. Precis mot slutet innan fikan, tumlade jag in to a wee fudgeshop. fudgekitchen.co.uk. Härligt, möttes av värsta stora bakbordet i hörnet där en snubbe stod och kavlade ut mumsig fudge (Yes, I got to taste. Twice). De hade över 10 sorter, så det var ju såklart skitsvårt att bestämma sig för vilken sort. Billigt var det inte heller. Fick nöja mig med två mumsiga slices för 8 £ nånting. Happy face.

Därefter kikade jag in på ett fränt litet café, stannade inte för att fika dock, tar det en annan dag. But they were a bit special indeed. Smått hälsosamma, serverade olika sorters gröt och sådär. But what caught my attention was the chocolate soup. Ett par mysiga alternativ var: pannkakor med chokladsoppa och en browniesandwich med vaniljglass emellan och chokladsoppa ovanpå. Shise, måste dit och testa! Men fika gjorde jag på Starbucks; frappuchino + shortbread with chocolate. Nice.

Nej men kort och gott. Helt okej dag i Edinburgh.

På kvällen vart det Rebus och lite annat mys.

Söndagen var det planerad promenad. Men latheten tog över. Och regn kom. Eller lathet vill jag inte säga. Jag var helt säker på att jag skulle ut. Det var planen, på egen hand eller med sällskap. Det är ju därför jag ser fram emot söndagarna: promenad! Men ack, jag fastande på rummet och ritade istället. Oundvikligt..
På kvällen kom Stuart, mysig middag. Och sen vart det en lång genomgång av musik. Riktigt härligt. Hajja liksom vad mycket det finns som man inte känner till som man skulle tycka om. Hur mycket potentiella favoriter som helst som gömmer sig...

Och idag här dad hemma så vi ska iväg på ett wee adventure.

Det jag skulle poängtera var ju såklart att det är redan Mars... April kommer ju vara här i ett svep. OMG.

En annan glad överaskning: skolan där jag ska studera engelska, precis jättenära ligger Hard Rock Café. Yey.

Och sen ska jag kika närmare på the Folk Festival on The Isle of Mull. Nån som är sugen ? Runrig ska diiit. (A).

Nej men herre gnu, här kan jag ju inte sitta och dra mig. Och Madde om du läser det här så måste du skicka din adress till mig!! No adress no post! :O

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: olivia

Vad hände med uppdateringen? ; )

2010-03-08 @ 19:49:54
Postat av: Janni

Gosh, än läsare som jag inte (tror jag..) vet vem det är! Exciting. Haha, I know, uppdateringar sördu, pjåkigt göra det där ;)

2010-03-10 @ 23:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0