Happy B-day

L's B-day today! Yippiyey!

Så jag har bakat och haft mig hela förmiddagen medans dem andra var lyckliga i Town Hall = Coffee morning. Lite osis att jag missade det. Men det kommer fler gånger :)

Men igår sen, det var då det började hända grejer.
Drog in till Edinburgh med 10 över 9 bussen. Kommer fram till en solig och fin stad. Börjar direkt dra mig mot mitt första mål, Run for it. Japp, dags att ta tag i mitt träningsliv. Fick göörbra assistans av en astrevlig kille och kom till slut därifrån med ett par finfina joggingdojjor för 100 £. Japp, nu är jag lite pank, men bara lite ;) ska ha råd med bio nästa vecka med liksom!

Efter där blev det Tea & Croissant att Tea Tre Tea, mysigt som fan och smaskigt. Jag har bestämt mig för att börja granska Edinburghs finfina utbud av tearooms. Sådetså. JA.

Oooch. Sen blev det till att vandra runt lite, hittade förresten en butik som hade ett gäng rejällt balla spargrisar!! Japp, så en grön katt med blommor och fjädrade ben står nu på min hylla. Den är precis så knäpp som jag önskat mig.

På vandring genom huvudstan passerade jag förbi, Tosca..? Näh, men nån av de där kaffekedjorna. Grattis smakprov, hej hej, tack tack. Dock var mer en halva koppen fylld av grädde, så jag anade inte riktigt proportionera av det där kaffet, så mitt i min språngmarsh överaskade det mig och bläade ner sig helt över min lila scarf :( den luktar espresso, eller vad fan det heter. Naken och bar som jag plötsligt fick, skyndade jag mig igenom butik efter butik för att hitta nån billig och neutral scarf. M & S kan man lita på. Så en svart neutral en för 5 £. Efter det kändes det mycket bättre.

Jaja, massa mer strosande runt innan jag begav mig till Inlingua. Efter på tok för mycket knapptryckande och struggling with the door fick jag äntligen sitta ner i ett trevligt väntrum tills jag blev hämtad av en av lärarna. Gammal man, har bott 15 år i Japan, det ni. Och under den här tiden besökte han Europa kanske 4 gånger. Impressive. Trevlig var han iaf och min assessment bestod av ungefär 20 min prat. Vi kom fram till att min engelska var väldigt bra + att han inte kunde komma ihåg att de någonsin haft en svensk elev (nr 1!). Min önskan var då att gå en cambridge kurserna. Tillsammans skulle vi klura ut vilka. 
 
Just nu kommer jag inte ihåg exakt vilka kurser detta må vara, men utifrån mitt snack så tyckte han att jag hörde hemma i den avancerade gruppen. Dock måste detta avgöras skriftligt. Så jag ska skriva ett brev till en engelsk vän i Sverige och berätta hur jag har det och skicka in till dem. Blir nog bra det. Så vi får se, håller tummarna för den avancerade iaf :)
Sen berättade han också att Edinburgh har världens äldsta veterinär utbildning/universitet/nånting. Det ni.

Nej, därefter - milkshake + scone och sen buss hem. Fy fan vad glad jag var igår. Och hajja vad glad jag är idag.

Igårkväll fick Anna lite attitydproblem och hamnade i säng ett par timmar tidigare än vanligt + utan kvällsmat för hon vägrade äta. Och därefter for päronen iväg.

Jag spenderade min kväll med pizza, popcorn och The Boat That Rocked. Härlig film, stämning!

Och idag då, bak hit och bak dit.

Nåväl, återkommer väl snart tror jag :)


Cheers



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0