Belle and Sebastian

Hiya!

I know, this hasn't really been a busy place lately. Ye, I'm slightly to lazy to force meself to let people now what is going oon. But hey, I've got lots and loads to do!

Hursom. Vi kör en kvick repa genom föregående vecka.

Skulle till Edinburgh i fredags och träffa lite folk, blev dock inte av pga förkylning (I gave i to you! Followed by biiiig smile. Yeah, thanks Anna!) och bristande kontakt mellan parterna, så jag stannade hemma istället och tog det lugnt och skönt.
Semlorna, nja, äsch. Jag orkar inte mer! Får skämma bort mig med nåt annat istället, och vänta till maj dårrå.

Lördagen for jag till Gala, handlade lite grejer. Känns bra att pricka av listan, men det är fortfarande lite kvar att införskaffa. Och jag gillar skarpt New Look!
R
Rasmuskatten har varit i cat-fight och vart lite sårad lördagkväll, men ett par dagar senare är sitt gamla härliga jag igen.

Söndag vart lugnt, Anna var off till ett annat kalas och jag var hemma för mig själv en stund. Mot eftermiddagen njöt jag av en skön promenad full av molnighet och oändligt funderande. Sen kan jag erkänna att jag till slut fick mig en släng av hemlängtan. Det som triggade fram detta främst var tanken på att jag fakiskt flyttat hemifrån. Och nu menar jag inte bara för det här året. Utan sen också, när jag är klar här blir det till att vandra vidare till ett annat kul ställe. Men jag kommer aldrig flytta hem på riktigt igen. Kändes lite småsorgligt. That's my home you know. But nah, not anymore.

Och favoritSanna ska komma och hälsa på mig, sötasöta rara, i maj blir det lattjolajbans i lådan ska du se :)

I måndags vart det lek hos Ewan och Rory. Adele är underbar! Jag tänker inte alls på åldersskillnaden, trots allt omkring fyra år liksom. Hm, does that mean I'm older than I am or that She is younger than she is??
Hursom, SVINTREVLIG. Det är fröjd att ha henne här! Så lite planer har vi allt knåpat ihop! Jag ska joina henne under Run/Race for life i Edinburgh i sommar, ska bli ball. Och vi har en dejt nångång nästa vecka, ska se Alice in Wonderland i 3D i Edinburgh. ASBRA!

Och lilltrasan har varit söt och ringt mig häromdagen :*

Och mammsan lilla, skulle du vilja maila mig det där rulltårte receptet idag, så jag kan förbereda ingrediensköpet :)

Juste, för på lördag är det Lones B-day sörni. Plus att P kommer hem redan i morrnkväll. Så jag ska barnvakta torsdagkväll och ev även fre eller lör kväll. Men B-day bak blir det iaf på fredaG!

Och imorrn dOch rar jag och Anna till Galashiels, mest för att glida runt lite (och för att fixa resten av Lones present, men det är ju en hemlighet) och när Lone slutar för dagen ska vi mötas upp och gå och spisa på en indisk restuarang :) Så det blir finfint det!

 Och om någon vill ha en msn/skype dejt, säg till! För jag har för det mesta datortid efter kl 20.00 (svensk tid alltså) och mellan 10.30 - 12.00.
Så säg till så loggar jag in!

Annars så har jag fastnat lite för Belle och Sebastian, lagom flummiga texter och mysig musik.

Annars då? Jorrå, rätt fint, får rätt mycket gjort här faktiskt. Mailade Inlingua idag om kursansökan. Får se hur det går.

Om tre veckor ska vi till Milano och på söndag har jag varit här i två månader, fancy that!

Tror nästan jag är klar med alla mina 21 brev som jag skulle skicka till alla kära människor. Ska väl skicka de sista idag eller imorrn. Och kan ni tänka er att av de hittils endast 18 sända brev, har jag bara fått två svar. Ni som sände dessa kan känna er mäkta omtyckta ;) (Mormor och Josefin, stå på er, svar kommer snart!) Jag har dessutom hittat världens världens finaste brevpapper, det är verkligen inte klokt!! Jag är väl inte så gul av mig, men det här gula brevpappret täckt med mönster, blommor och tékoppar fick mig att smälta.. Bild kommer så småningom! :)

Jaja, allt är bra! Kanske uppdaterar jag snart igen, eller kanske inte.

Take care we'll ye.

Menmen, vilken festival ska jag åka på i sommar :O Isle of Mull är trots allt inte så långt bort..

Our playpark's been pimped!

Kommentarer
Postat av: Sannapanna

Härligt med lite uppdatering :) Längtar något sjukt till maj ska du veta^^ Det ska bli svinball! Sen kan jag bara säga att jag sett Alice in wonderland 3D. Verkligen sevärd! Riktigt läcker:)Johnny Depp e verkligen underbar i denna knasiga film:)Fy vad spännande att du ska få åka till Milano. Vill gärna se massa bilder därifrån sen:)Pöss på dig <3

2010-03-10 @ 20:31:26
Postat av: Janni

Haha, eller hur :P

Ah, fan vad nice det ska bli!! :D

Härligt att höra, kan tänka mig att Depp gör sig mäkta bra i den rollen. Fast hittils har jag då inte blivit besviken av någon mix med Depp och Burton :)

Pics, that's a promise ;)

Kalaskramis!

2010-03-10 @ 23:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0