Safari

Hej hopp. När skrev jag sist nu... Skriver jag för ofta undrar jag. Ett par gånger i veckan är väl rimligt, eller? Huh.

Hade tänkt ta del i filmfestivalen uppe i Edinburgh igår, men istället åkte jag med lilla familjen till Blair Drummond Safari park. Det var trevligt. Hemskt trevligt. Safaridelen var väldigt liten och lejonen såg inte ut at ha det lajbans. Noshörningar hade de, till och med en liten bebis. Vi såg en show med sjölejon som var rätt trevlig. Samt en show med rovfåglar, tre sorter varav man kan se samtliga här i Skottland. Lite förvånansvärt så hade de tre afrikanska elefanter, kor visserligen, men ändå. En trevlig dag med goda sandwiches som P gjort. De hade också ett skapligt utbud av David's deer, som vi alla djurvårdare vet, är hiskeligt hotad. Och lite annat småkul. Skoj för barnen iaf med alla klätterställningar och dylikt.
Rätt sent kom vi hem sen. Fick pratat lite med mams och papps, sis var någon annanstans. Min mamma är kickass. Hon tatuerade sig häromdagen och glömde(eller höll det alldeles hemligt...) berätta det, så nu har hon kroppskonst. Och med draken som jag ritade :* Jag blev hemskt glad. Och nu vill jag ha en till.

På fredag kommer Sanna och om drygt en månad kommer min familj och hälsar på. Så många mysiga äventyr som stundar!

Jag vill på festival, The Secret Garden Party, Leeds Festival, Latitude, V-Festival. Helst två av dessa...

Zoology Glasgow University autumn 2011? Maaybi.

Idag har vi smaskat lite vaniljvisp(immitation) med digestive och dajm, yum. Tyckte vi alla.
Hoppas A har det bra på sin söndag.

På önskelistan idag, mammakram, systerkram, pappakram, och lite isolering. Det sista nämnda skall promeneras till nu.

Hoppas ni har det fint.

Så såg det faktiskt. Hua.




Promenad 05.30 AM


Mata fåglarna vid Tweed bank.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0