Return of Rain

Haj.

Nu har jag varit alldeles ensam sen i fredags! Måste erkänna att jag nästan hade lite abstinens i fredagskväll, visste inte riktigt vad jag skulle göra av mig själv. Så efter att jag tvättat, diskat, städat mitt rum + toa tvingade jag mig att rita och lyssna på musik. Sen vart film efter det, tror jag.

Scones bakade jag på lördagmorgonen, gick nock inte så bra, knådade nog för länge. Så scones med diverse pålägg + Where the wild things are. På eftermiddagen drog jag till Gala, köpte ny kamera; Sony Cybershot  DSC-W310. Och jag gillar den, hade planerat att gå för en billigare men efter 45 min velande så fick jag syn på den, testade och kom fram till att den var störtskön. Ah, jag är nöjd.

Söndag, pusslade hela morgonen innan jag drog ut på 1h40 min promenad i ösregnet. Mysiligt. Kom hem, spelade AC/DC och bakade pizza. Pizza + Shooter utgjorde min kväll till stor del.

På måndagen vandrade jag runt ett par timmar i Royal Botanic Garden i Edinburgh innan class. Köpte skor med, till slut.

Idag, måla, baka drömmar och drömtårta, damsuga och tvätta golven, promenad och nu snart plugga.
Imorgon kommer lilla familjen hem igen mitt i natten någon gång och allt blir som vanligt. Rätt skönt faktiskt.
På fredag blir det till Adele's husvagn med tjejgänget, DET ska bli hemskt kul och där stannar jag hela helgen.

Förresten blev det inget bergsklättrande förra veckan, eftermiddagen pryddes av hagel och ösregn och ingen kunde skjutsa, mene en annan gång.

Sista detaljerna för min och Sanniis resa är nu gjorda, det ska bli svinball! Och det är inte ens långt dit, en tre veckor kanske! Ja, men jisses. Juni nu, det är sanslöst. Och sen den 18 juli har det gått 6 månader. Galetgalet.

Usch vad trött jag blev nu plötsligt.

Jaja, hare fett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0