No Turning Back

Godförmiddag gott folk.

Plan 1 - Shopping och utgång lördag.
...

Plan 2 - Caravan med Adele och hennes lilla familj.
...

Plan 3 - Improvisation.

Det hela slutade med att jag tittade på Kiss Kiss Bang Bang på fredagen när L var och hämtade P på airport. Jag såg inte riktigt hela, men ball som attans. Jag har börjat gilla han där Downy JR.
Mina hostparents kom hem strax innan 11 pm. Härligt när alla är hemma tycker jag. En trevlig kväll där p visade mig lite av allt som gömmer sig uppe på vinden, en hel del utrustning för att klättra i berg, campa, vandra etc. Sickna friluftsmänniskor. Hursom, de hade ett par finfina kängor som L köpt för ett tag sedan men som i slutändan inte satt som de skulle. De har försökt hitta matchande fötter till de här men hittils utan resultat, men jag fick prova dem. And the "cinderella shoes" fit me. De är stiliga... Sen tittade vi på finfina ryggsäckar lämpade för äventyr(som ett sådant äventyr jag och Sanna ska på snart ;) ).

P tog upp mina körkortsplaner och påpekade att de gärna hjälper mig med den biten, övningsköra och kanske till och med försäkringar och sådant.

Och dessutom lades förslaget fram om förlängning. De sa att de skulle vara hemskt glada om jag ville stanna längre. Alltså till nästa sommar. Jag sade att det var för tidigt för att säga nu, knappt  5 månader har gått (på fredag!!) men jag sade också att jag inte planerade att åka till Sverige på ett tag ändå, samt att jag var bjuden på Adele's nyårsfest, så då kunde jag lika gärna stanna året ut sade P. Skojigt.

Och saken är den, vet inte om jag sagt det än. Men.. I like it here, vem vet vad som händer så småningom, som sagt, bara 5 månader. Men, ehm, Sverige? Scotland?    Scotland :)

Så på lördagen tog jag en titt på körkortsprocessen, jag pluggade (har bara två lektioner kvar på kursen nu) och hur man nu fixar pass på den här sidan av havet, men det känns både smidigare och framför allt billigare att göra det nästa gång jag är i Swe. 

Så här funkar det alltså.
För att kunna övninsköra så måste man ha ett provisional drivers's licence, detta beställer man. Som svensk ska detta gå att fixa utan problem, enda kravet är att jag måste ha varit här i 185 dagar innan jag kan göra detta. Och så många dagar har passerat 21 July. Så då fixar jag det körkortet (50 £) och sen  blir det till att ta ett snack med körskolan här i Stow, som för övrigt nu har en blå bil istället för en röd. När nu de bytet skedde...

Bakade förresten kolakakor i fredags, det vart en succé. "I need to have word with your mum". L var INTE nöjd över att vi inte bakat dem tidigare... Smaskens.

Sen lite Rebus på lördagskvällen och även en skvätt fotboll faktiskt. Bara jag som tycker att "Shrek" är söt??

Hursom. Söndagen började med lite sortering och tidying up, och annat fix. Gick på en promenad i nya bootsen, fick ett hiskeligt skoskav på hälarna och parkerade på ett fält nånstans och myste i solen, otroligt nog regnade det inte just då.
Bakade mammas äpplekaka, eller smulpaj igår. Det tyckte folk om. Eller, inte Anna, men jag kan egentligen inte klandra henne. Sen när har jag tyckt om äpplepaj liksom? Custard however, yum.

Sannapanna, jag ska maila dig!!

Så mycket håller på att fixelifixas. På fredag har det gått 5 månader. Oj, Adele ringde just, out for a walk just now then, I'll get get back to you later on :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0