Full Scottish Package

Jaa sörni egentligen har jag ju inte tid att sitta här inte, jag och Sannii har egentligen alldeles för mycket bättre för oss! Men jag ska kasta upp kortfattat!

På fredag åkte jag då in med L och A till flygplatsen, stora kramar och cuddles blev av innan de for för att checka in. Jag vandrade runt en del och lyckades underhålla mig i cirkus fyra timmar innan SaaaannaaSöderman trilllade in! :D

Så glad man vart då. !
Vi tog bussen till centrum, som för övrigt var lite dyr. Lade märke till allt hisperi runtomkring flygplatsen, Royal Highland Games förstås.

Till centrum kom vi, irrade runt på Waverly trainstation, första gången man var där inne! Köpte oss varsin Freedom Of Scotland Travelpass, nu ska det tamejfan bli resa av! Rände runt lite i den vackra huvudstan, gick lite ärenden, käkade fish'n'chips och tog bussen hem.

Efter vi varit hemma en sväng, slängt ihop en kladdkaka, gick vi ner till parken för att kolla in Fancy Dress. Fy farao vad jag var hiskeligt imponerad av alla dessa kostymer, och så besviken på mig själv för att jag inte varit meer förberedd! Denna besvikelse delade även Ulrika aka Cruella DeVille. Jisses, men en helt fantastisk tistel fanns där med. Och cirkusen sen!
Här träffade vi även Adele och Kirsty som vi mötte upp senare på kvällen igen samt Kirren (spelling??). Kirrens bror och far spelade med sitt blues band på en av pubarna i Gala, så jag och Sannii hängde på där. Det var lajbans och musiken fick mig att minnas gamla sena sommarkvällar när PappusRasmus would play records outside on the deck. Things like that is easy to miss..

Hem kom vi efter en hiskeligt hysterisk bildfärd. Jag och Sanna gick hem för att släppa in kattanRasmus. Någon gång kom vi i säng åtminstone. Förresten, på kvällen där var det ju också en parad där Stow Pipeband höll takt, riktigt mäktigt var det! Första gången jag sett dem faktiskt, och med trummor och allt! Nej det gillas, gött för Sanna att se med :D

 Och sen så på lördagen började det hända grejer! Vi tog oss en välförtjänt sovmorgon och efter frukost gjorde vi oss i ordning för att gå och kika på sportsweek eventet. Springtokigt folk och grillat var det här. Denna dag gav vi också vårt stöd till Stow genom att köpa Sports Week program och raffle tickets. Vann gjorde vi dock nog inte. Drog lite tidigare från evenemanget, gjorde oss i ordning och tog bussen till Edinburgh. Rände runt här lite här och där. Jag letade klänning, hittade till slut en för bara 45 pund. Yikes. Men, snygg var den, massvis med spets, och sånt gillar jag. Ballaste väskorna jag sett, mina nya favorit(småttfördyra) affär, där jag också har en voucher med 20 % off. Hursom helst, subway käkade vi här och rände runt lite till. I en bokaffär, sen var vi sjukt sugna på lite Ace Ventura, Pet detective. Men hittade honom ingenstans. Trillade dock in i en affär jag aldrig varit tidigare, där de sålde tonvis med film, och spel etc. till kanonpriser, tydligen var det väl begagnat. Både jag och Sanna kom därifrån med lite kul film, jag hittade Leon och Pulp Fiction. Sanna ska berätta senare vad hon fann. Vi följde några små mysiga gator (där alla pubar gömmer sig, ack så jag har undrat..) Och till sist hamnade vi i lokalen där det skulle bli svänga av. Härligt att träffa lite av meet-up folket igen, härliga glada människor och sjukt många nya, framförallt svåra, danser. Men jag och Sanna shakeade flitigt loss på dansgolvet med diverse folk (alla!) tills andan och skoskaven inte kunde hålla oss på fötter mer. Fast i slutändan trotsade vi även detta och fick till med en sista dans innan vi var tvugna att dra för att INTE MISSA DEN FÖRBENADE BUSSEN.

Men som sagt, träffade en massa balla människor igen bland annat en Iain som var grymt trevligt.
Sanna kommer dela med sig av sina intryck snart.

Svintrötta (läs övertrötta) hispade vi oss orimligt och skojigt mycket på vägen på den långa långa långa bussresan hem. Somnade gjorde vi så småningom efter att vi till slut lyckades knipa käft. Men, en fet dag. Kalasbra i riktigt skotsk kalasanda och ja, självfallet trillade en säckpipa under kvällens dans, som för övrigt är känt vi namnet Ceilidh för er som inte ännu hängt med i situation. Och gott om kiltar fanns det ju såklart som trevligt svängde i salen. Jag och Sanna hann till och med ha en diskussion om vilken kilt vi tyckte var tjusigast. Helt oense var vi inte.

Och idag då blir det lite annat på schemat, ännu en sovmorgon och slö frukost, har lyssnat och gjort smörgåsar för nästa punkt blir att dra ut på en långpromenad i det fina landskapet här. Sen efter det blir det planerade för vårt ÄVENTYR som börjar imorgon och sanslöst mycket filmtittade. Och tro det eller ej, men min favoritSanna svarade på mina böner och tog med sig.. ostbågar... Ahh.

Så var det nu så det gick till gott folk, Sanna kommer vara fullpumpad av skotskhet innan jag är klar med henne. EN förjävla bra start på vår partyvecka har det iaf varit!

Men nu, ska vi fortsätta med vår överunderbara kalashet på den balla to be söndag.

Fan, ni får ha det läckert!!

Och vad vi har sysslat med klår lätt midsommar för den här gången!

Sug på den era tomtar!
Pöss och kräm

Kommentarer
Postat av: Mårtensson

Åhh så kul att läsa om era äventyr! Önska man kunde vara där med er:)<3

2010-07-08 @ 08:12:00
Postat av: Anonym

önskar verkligen att du kunde det! Men du vet att du är välkommen närsomhelst! <3

2010-07-11 @ 11:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0