Try Not To Blow Away

Haj. Här kommer lite som jag skrev igår, tisdag.

26 Januari 2010.

Godafton, klockan är halv 11, pm off course.

Igår var det en busy dag.

Efter dagis for stannade vi till vid lekplatsen och därefter blev det en del fix hemma med disk, tvätt, lek och läsning såklart. En produktiv dag på de flesta plan vill jag påstå. Kvällsmaten bestod av tomatsoppa och toast. Fina grejer det. Och sedan lite brittiskt tv-tittande.

Idag har det också varit en produktiv dag, dock har jag kanske varit lite passiv på lekplanet. Städdag idag nämligen, tog tag i the utility room och kitchen, och allt vad det innebär, åh just det, damsög även mitt rum och städade mitt badrum.

Under min lediga förmiddag kokade jag, inte omöjligt att det var första gången, ägg att ha till lunchen, perfekt hårkokta blev de. Sen tog jag här även tillfället i akt att ta en liten titt på skivsamlingen i huset och det gläder mig att här bor ett fan av AC/DC och Pearl Jam mm. Så idag har jag minsann lyssnat på Pearl Jam. Hehe.

Sen hände ett par spännande saker under dagen. Första var att en snubbe kom med en stor pryl, han ville att jag skulle skriva på, men hur? Va?! Varför jag! Han ringde Lone som bekräftade att det var ok. Så ja, jag fick signera hans lilla lapp.

Sen kom även postmannen och ringde på dörren för att lämna ett paket som var för stort för brevinkastet i dörren. Så gick det minsann till.

Och det regnade idag! Ytterst lite, men ändå!

Kvällsmaten idag var sån däringa fryst köpepizza, funkar la! De äter för övrigt bra här vill jag påstå, dock inte ekologiskt eller så. Och de källsorterar inte riktigt. Menmen.

Har kommunicerat med fler trevliga mammor idag och fått fler komplimanger för min engelska, härligt med respons!

Sen ringde även daddy Peter, så där hölls vårt första riktiga samtal. Trevlig är han ju självklart och skämtsam, ah jag ser fram emot att få träffa honom! Hoppas att han inte arbetar allt för många helger. Göörbra!!!!

Så vad är känslorna och tankarna för idag? I ärlighetens namn. Hemlängtan, icke. Det enda som tryter lite är energin som går åt när det gäller lilla Anna. Åh vad det kan bli frustrerande ibland, men inte för att hon inte gör som hon borde eller missköter sig, utan snarare brist på kommunikation samt lite stress. Hon blir jättefrustrerad om det är något man gör fel, vilket ser ut att vara början till ett smärre utbrott. Jag har dessutom flera exempel. 1 – Jag städade, hon lekte i vardagsrummet och ropar plötsligt på hjälp (när hon behöver hjälp låter hon helt panikslagen och frustrerad), så jag skyndar in för att kolla vad som är på gång, när hon ser mig blir hon småtokig och skriker att jag ska gå igen. Så där fick jag ju förklara att hon inte kan ropa på mig om hon inte vill att jag ska vara där. Och med hennes frustration följer en smått otrevlig attityd, hon kan putta på en eller småskrika. Vilket gör mig lite småtokig. 2 – Lone följde henne till toan efter maten. Anna börjar fråga, ”when will we be home?”, varpå Lone såklart svarar ”we are home” Den här exakta dialogen upprepas minst tre gånger där Anna blir mer frustrerad och förtvivlad för varje gång och till slut kläcker hon ur sig att de är i Australien. Hur skulle Lone kunna ana sig till detta? Så det blir ju en hel del missförstånd.
Men ja, antar att det är åldern. Fick reda på idag att hon faktiskt bara är 3 ½. Visste jag att hon var tre? Eller antog jag att hon var fyra, ja där har jag nog mixat ihop lite.
Missförstå mig inte bara, jag gillar Anna, hon är härlig och när det är kul, då är det verkligen kul. Och hon vill mysa hur mycket som helst. Och mycket energi har hon som sagt.

Andra tankar jag har idag. Jag finner mig väldigt väl i att vara här och nu när det är så, börjar jag känna litelite otålighet på ett sätt. Detta är bara min första riktiga vecka, men jag känner mig redo att börja utforska lite. Och det är många vanor som jag vill komma igång med, jag vill liksom börja träna nu. Jogga och dylikt. Ah, ja, det är bara så mycket jag vill göra nu. Och det är bara min 9:e dag.

En dag kan gå och jag tänkte framåt eftermiddagen att tiden är väldigt utdragen och smått ansträngande. En lättnad faller in på kvällen. Dagarna känns till viss del långa och till viss del korta, det är tufft under en viss period under dagen och lättare under en annan. Men den tanke som allra sist slår mig och gör mig förundrad är ändå, jag får betalt för det här… Förresten. Ska kolla lönen nu tänkte jag. Har glömt hur mycket det är.
Haha, min timlön ligger på 20 kr. Fast jaja, ingår gör ju mat och husrum och annat så jag ska då inte klaga. :)


Och idag nu här så tar jag det lugnt. Spelar Pearl Jam och sysslar med datorfix. Allt är lugnt. Har upptäckt att vi är galet effektiva på morgnarna nu, vi kommer iväg lite för tidigt, så jag måste komma på ett sätt att söla lite på morgonen.. Får väl öka på hennes frukost..

En tabbe idag dock, glömde hennes ryggsäck, ingen större panik, men ack så typiskt.

Alltså jag missar ju minst hälften av alla samtal hemifrån, så försöker jag hålla så hårt jag kan om telefonerna här, och ha dem så synligt som möjligt. :P

Jaja, idag är det mer städdag, det är rätt skönt faktiskt, man vet vad man ska göra, man gör det och tiden flyger förbi.

Och på fredag ska vi baka! Tänkte värma upp med chokladmuffins då det är första baket i skotska landet. Ska nog bli bra, edt uppskattas iaf!

Hade kungligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0