SneakyRasmusCat

Idag har det varit en bra dag minsann.  Vaknade till klar himmel och hopp om sol. Mycket riktigt var det underbart solväder på väg till och från dagis. Underbart. På vägen tillbaka hade jag följe med Leonie, ack så trevligt.  Sjukt att det är torsdag idag…

Sen har jag hängt tvätt och tagit det lugnt. Gick och hämtade Anna, vi gick en liten runda, tittade blandat annat på den där bron igen och jag passade på att ta lite bilder innan vi for vidare mot byns café. Här mötte vi Ulrika som jag samtalade lite med innan hon gick. Hon hade mycket gott att säga om min kära värdfamilj och Skottland, och själv är hon hur go som helst! Hon tyckte absolut att vi borde försöka hitta på något någon dag, ta med barnen och åka någonstans, att jag fick hänga på henne när skulle iväg. Låter underbart. Nej Ulrika gillas skarpt! Haha, och sen påpekade hon att antalet svenskar i Stow fördubblats sedan jag kom. Härligt det!

Caféet var ju jättemysigt! Åh jag vill dit igen, lätt. Haha Jessika och Rasmus, hör här, beans on toast ;) Det var vad Anna ville ha iaf.  Jag tog toastie med skinka. Härligt iaf, och det mest spännande är att caféet är café/galleri, så det hänger en massa tavlor överallt som är till salu av lokala konstnärer. Hm, detta är något jag ska spendera lite tankar och ritblock till.

Efter det vandrade vi hemåt (efter mycket lek i lekhörna långt efter att vi ätit färdigt), hon fick rida en del på min rygg så det gick ju hur fort som helst att komma hem. Haha. Sen har vi lekt lite, jag har suttit ner rätt mycket, men det går minsann att leka så ändå!

Så nu tittar hon på tv, Nalle Puh. Lone kommer la hem snart och hon kommer att ha handlat lite, bland annat inför baket i morgon, ah fina grejer det J


Kommentarer
Postat av: Elof

Hödu vad e de för vitt grejs på dina bilder?

Vill du ha mer kan jag skicka över lite.

Annars verkar det vara bra.

jag har åxå börjat blogga hehe.

www.starchief.blogg.se

he de bra

Elof

2010-01-28 @ 20:21:06
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Janni

Hm, jadu, mycket bra fråga! Måhända kan det vara snö? Något mysko fenomen de sysslar med här tror jag.

Haha, tack men jag tror jag klarar mig! Det börjar försvinna nu, hade hela 8 grader häromdagen, dock lite kontrast till dagens nolla.

Jajjamensan, här är det fint!

Sedär, ska kolla upp!

Tack detsamma chiefen! :)

2010-01-29 @ 10:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0