Second Monday

That's right, spenderar min andra måndag på skotsk mark, något jag kan leva med.
Ja vad hände i helgen då. Lördagkväll blev det soppa till kvällsmat, riktigt god. Sedan tittade jag och Lone på Bend It Like Beckham, alltid lika trevligt om kvällarna här. Sen fick jag till gång till det trådlösa i huset här, which you can see.

Söndagen började med sovmorgon och följdes av en dusch. Därefter blev läsa, rita, läsa. Anna ville joina och fick måla med färg.
Med det var först runt 1, 2 tiden som spänningen nådde en ny nivå. Jag begav mig ut på promenad här i lilla byn, förbi Town Hall, upp för en en brant och lång väg. Tror bestämt att jag kom högst upp dessutom, dvs. så högt man kunde komma in det började plana ut. Och detta var sannerligen trevligt. Vädret var grått och dimmigt samt lite fukt låg kvar på marken efter förmiddagens regn. Men det var fint och jag fick så mer än 14 bäädjur. Strålande.

Resten av söndagen förflöt fint, blev litelite lek, en del internetfixande och lite annat smått och gott. Kvällsmat var potatis och en liten kycklinggryta. Och därefter lite frukt.

Kvällen avslutades med Twister, tea and buiscuits. En bra dag helt enkelt.

Och idag dårrå, ja just nu sitter jag i the lounge och försöker motarbeta de lite kyliga 14 grader som strömmar här inne med hjälp av eld och trä. Ska gå och hämta Anna om cirkus en timma. Sen får det nog bli lite praktiskt arbete efter lunch.

Jaja, nu bjudes det på lite bilder för en gångs skull. Here ye go.

Så här såg det ut på min promenad igår. Bäädjur och dimma.


Så här långt kunde man se på vägen ner.


Utsikt från mitt rum, morning after my arrival.


Och det var sannerligen en tjusig morgon vill jag lova.



Nåväl, vi hörs när vi hörs! Hejs!

Kommentarer
Postat av: Frida

Måste säga att det är underbart fint där.

2010-01-26 @ 20:48:53
URL: http://nyponkvist.blogspot.com
Postat av: Frida Persson

Ååååh gummsan, det verkar helt underbart. Vad bra att du trivs! Jag vill jättegärna ha ditt skotska nummer. Jag har också lite nyheter, hihi. Saknar dig, pussss <3

2010-01-27 @ 03:19:22
Postat av: Janni

Ja visst är det tjusigt! Idag blåser det dessutom.



Ja det är suveränt :) I'll send it to you! Ah, then you gotta tell me :D

Miss ya <3

2010-01-27 @ 10:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0