Morning Woke You Up

Godförmiddag. Här är klockan blott tjugo i elva. Det är lugnt här, lyssnar på Pearl Jam och dricker té i köket. Underbart solig morgon, har tagit lite bilder jag ska visa idag.

Idag blir det en busy day, har tvätt och disk att ta itu med, ska elda och sen är det bakning för min och Annas del. Detta ska bli väldigt intressant då den lilla tösen är väldigt otålig och snabb i fingrarna, hinner ta och smaka på allt innan man ens hinner säga vad som ska hittas på. Exempel, vi tittade på bilder på min dator igår, hon petar på skärmen och jag säger till henne minst tre gånger att hon absolut icke får göra det. Strax därpå gör hon det igen, och ytterligare en gång. Så en förmaning håller i ca 15 sekunder, knappt. Haha :P Ah, hon är söt. Idag blir det iaf en dubbel sats chokladmuffins, lite mjukstart sådär.

Nej, en bra idag tror jag bestämt. Och Peter kommer hem ikväll så äntligen ska man få träffa pappan i huset.
Hm, blir nog att stanna till vid lekplatsen på vägen hem tror jag..

Helgen ser otroligt spännande ut. Vad som händer vilken dag är osäkert, men så här kan det komma att se ut:

Trip till Galashiels, handla lite, lära känna bussar och förbindelser samt få igång mitt lokalsinne.
Äventyr med familjen, ca 1 1/2 h bilfärd till något fränt slott/krigsborg.
Middag, Haggis.
Promenade, utforska området mer och ta fler bilder!

Ja så ser det, och det blir nog bra! :) Sade jag förresten att jag hittat digestive? Inget klår visserligen de svenska ekologiska digestivekexen, men digestivekex över huvud taget är bättre än inga alls.

Pics folks!

På väg till dagis, nedan ligger huvudleden genom Stow.


Längs huvudleden


Grön dörr: The one and only bed & breakfast i Stow, är inte säker på om det lever bara. Denna väg leder hem.







That's all I have for now, Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0