The Road Only Ends Where Your Feet Stops

Ugg!

Kort update:

Fram till i torsdags hade jag inte sett en enda Die Hard film, sen botade Lone mig och vi såg den första (Lone är ett big fan av Die Hard och hon har samtliga. Den var helt okej, dessutom var ju Alan Rickman med, dåligt att jag inte sett den tidigare.

På fredagen bakade jag och Anna kladdkaka och gjorde pizza, mumsigt! Därefter följde Die Hard nr 2.

Det var under lördagen som det började hända grejer. Vi tog bussen in till Edinburgh. Vädret var ju inget vidare, men ok, jag var nöjd, dock lämnade jag kameran hemma. Vi gick först till Mark & Spencer och där fann vi oss lite pyamasar. Härligt! Sen drog vi vidare till Edinburgh Castle för att äta lunch. Detta var ett väldigt slumpmässigt beslut. Och till vår stora lyckliga förvåning var det någon speciell event just idag. Varje helg kl 13.00 avfyrar de en kanon, gammal tradition som de fortfarande pysslar med. Men idag var även en avfyrning kl 12.00 satt på schemat. Istället för en kanon, hade de satt fram tre och avfyrade sammanlagt 21 skott. Fränt som fan. Självklart fick vi även en behaglig dos av säckpipemusik av man i kilt. Så detta var fullkomligt oväntat men en underbar överaskning.
Efter lunch köpte jag en kalender i slottets shop, 1 pund hejhej den är min! Att kalendern även rymde en bild på Hermitage Castle gjorde ju inte valet svårare. 

Sen gick vi och kollade i ett par bokbutiker. Den första var ju så dunderbra. Dock ingen organisation, här fick man verkligen leta sig till guldkornen. Men priset var 1.95 pund per bok (pocketböcker) och tre böcker för 5 pund. Wow. 

Ja, finns nog inte mycket mer att säga. Vart en superbradag och nu vet jag hur jag tar mig till och från huvudstan åtminstone. 

Sen har jag lite news. 
Första helgen i april, tror jag, följer jag med familjen för att hälsa på pappsen i Milano. Det ska bli fräckt.
Och första helgen i Maj återvänder jag till Sweden då familjen ska hem till Danmark. Så säg hej till mig då eller nåt!

Idag, söndag, sovmorgon, toastfrukost, började läsa Förnuft och Känsla (den här samlingen kommer att hålla mig skapligt sysselsatt under en smärre tid, yikes!!), begav mig ut på en lång promenad (2 h 10 min) längs en väg jag inte gått på innan. Superhärligt, så härligt. Riktigt härligt + att jag fick mig en liten regnskur på slutet. Kunde nästan inte blivit bättre. Efter det RUGBY, Six Nations, match mellan Scotland and France (som dessutom hölls i Edinburgh), ack vad Skottarna inte riktigt vann den matchen. Håller verkligen tummarna inför nästa helg när de ska möta Wales. Det är ingen hemlighet att jag är tämligen ointresserad av sport. Men under mina tre veckor här har jag hunnit fatta tycka för både Tennis och Rugby (when cheering for Scotland). Det är egentligen inte så konstigt när det gäller Rugby för det är ju inte ens nästan lika stort i svenska landet som här.

Knepigt, jag vet mycket väl att får stavas sheep, så varför i hela fridens namn får jag för mig att skriva cheep? usch, jag skäms...

Nej, allt är kalasbra och jag kan inte ens med mina gyllene och förskönande ord beskriva hur trevligt allt är. Guess you just have to come and see for yourself ;)

Nåja, vi hörs när vi hörs och bilder kommer!

Puss och kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0