SnowTouch

Hi,

Varje dag är det en ny årstid och man blir lika överaskad varje morgon. Hejhej snö idag, lite skillnad från igår.

Lugn och skön vecka vill jag påstå, vädret artar sig, sol är ju alltid trevligt, och helgen närmar sig. Onsdag redan!
På fredag är det semlebak som gäller! Och samtliga familjemedlemmar har blivit informerade, så there's no turning back. Haha, fast det är nog jag som har störst semlecravings här...

I måndags följde jag och Anna med Tallulah och hennes mor hem, mysig lekdag. Hemskt trevligt!
Igår var det städdag och idag kommer det också ta en del tid. Och nu under förmiddagen här efter vi lämnat de små på dagis, följde Ms Smith (kommer illa nog inte ihåg hennes förnamn, det är värsta med att vara nykomling nånstans, att lära sig alla namn!) med hem hit med lilla ettåriga Rory. Man smälter så fort hans stora bruna ögon fastnar på en, a lady's man already säger mor hans ;P Så lite fika och prat här, hon är göörtrevlig!

Och jag kan försäkra er om att ingen dag är den den andra lik, det är som att leva i ett rollspel. Ni anar inte hur många roller och titlar jag har. Jag är Janni, Daddy, Grandma, Horse, Crocodile, Princess, Prince, Lady osv. Enligt Tallulah är jag Anna's Grown up, eller ja, hennes new grown up. Fin titel, jag är Annas vuxen. Janni och Daddy är dock mina mest nyttjade personligheter.
Yes, I've got busy lives..

Hur ser helgen ut då, bortsett från semlebak. Ja, Peter kommer hem i helgen, så ett äventyr står på schemat, vilken dag det blir beror dock helt på väder. Äventyret skulle isf bära av mot Stirling Castle om jag inte missminner mig. Härligt det!
Och sen tänkte jag äntligen dra mig åt Galashiels så att jag kan få tag i brevpapper och andra nödvändigheter. Sen om det fortfarande visar Avatar i 3D i helgen så tänker jag nog ta och se den i samma veva. Ja, vi får la se :)

Allt är kalas annars och det är underbart väder nu med, kanske.. kanske kan övertala Anna med mig på en liten promenad.

Men nu är det dags för hämtning. Återkommer senare med mer späckande nyheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0