SnailMail

Jag är ju ärligt talat på tok för bra för att sitta här och skriva en massa, och tro mig, det krävs en del viljestyrka för att sitta ner och rannsaka minnet för att föra det som samlats vidare. Näh, men efter ett par dagar orkar man inte riktigt.

Så låt oss gå igenom helgen först.
Semlebaket gick ju åt skogen, dåligt. Åtminstone har jag en aning om vad som kan ha gått snett, så till nästa gång är det ju bara till inte göra på det viset igen. För tro mig, I'm in BIG need of a bun with cream and marzipan.

Just det, fredagen var ju rätt spännande för jag drog vidare mot Galashiels vid tio över fem. Dessvärre hade de flesta butiker stängt vid tiden jag anlände, men Tescos kan man ju alltid lita på och jag fick lite inköp avklarade. Och sedan avnjöt jag resten av kvällen i Galashiels biograf, 3D salongen. Popcorn och cola till detta, fantastiskt. Och slutsatsen? För det första kan jag nu inte riktigt förstå varför jag var tvungen till att se Avatar en gång till, innan jag såg den kunde jag sätta fingret på motivationen, men nu i efterhand, njae. Visserligen var jag ju knasigt trött, så mitt huvud koncentrerade sig på lite vad som helst. Vilket antagligen kan ha bidragit till att jag inte var lika intresserad som jag borde varit. Och 3D? Överskattat? Jag vet inte vad jag föreställt mig, men 3D är antagligen inget jag skulle asa mig till på svenska marker. Här däremot vart det bara 8.50 P £ per biljett. Kalasbra. Sen fick man ju röda märken på näsan. Vet inte om det bara var min näsa som drabbades men om så var fallet så talar ju inte direkt för.

Lördag - äventyr upp mot Glen Coe, fantastiskt, bilder kommer nedan! :) (plus lite bilder frånd en soliga torsdagen). Förstummade fint iaf.

Söndagen - planerad långvandring, dock inte genomförd pga sottryckt skorsten. Jag kunde ha gått på egen hand, men var skapligt trött så jag stannade hemma och bakade sockekaka med fyllning istället.

Måndag - Jag och Annabarnet tog det lugnt (hon är ju hemma från dagis nu), innan lunch for vi till affären där jag fyndade sisådär 2 milj frimärken och dylikt. So consider yourself postbombed shortely.
Lugn och rätt härlig dag. Hade upp emot 4, 5 grader.

Idag. Hej -4.
Jag och Annatösen följde med Adele, Rory och Ewan till musicgroup. That was good fun! Efter det stannade vi en snabbis vid cafét, slök lite té och scones. Därefter: playpark, short walk, lunch at Ewan's house, play at Ewan's house, krabbelurbak (uppskattades stort!), lite mer play, hem, chores, fixa kvällsmat: ägg, toast, pannkakor + glass. Kära lilla mammas pannkaksrecept, diggades rätt rejält, så stående ovationer till dig! Pannkaksdagen idag ju!!
Sen har vi tittat lite på vinter OS här. Härligt. Och Sverige knep till Skottland i curling, nå hur ska man ställa sig till detta??

Jaja. Adele är svintrevlig, känns galet bra att ha kontakt med någon i samma ålder, sits samt inom rimligt avstånd. Riktigt skönt faktiskt. Vi drar till playpark med kidsen imorrn med. Riktigt härligt.

Och jag då? Jag är happy, drömmer as weird dreams as ever (har visserligen gjort detta sen jag kom hit) och känner världens jäkligaste sug efter att få springa, jag är skapligt trött på min förkylning nu.. Sen behöver jag ju ett par rejäla joggingskor. Obs, dessa förväntas införskaffas inom två veckor (trip to Edinburgh that is).
Jag är härligt kreativ och ska nu försöka sluta att upprepa mig. Ja, jag har det fett.

By the way, vad sägs om den nya headern, samtliga bilder har jag allt tagit ;)












Det sista jag vill tillägga är följande:
Dunrig, Loreena McKennitt.

Me: Anna watch it now cause I got dirty hands.
Anna sits down on my lap while I'm sitting next to stove dealing with a fire.
She don't mind and sits on me as she usually do. After a while, I may have pointed it aout again and she says:
I don't want your dirty hands on me.
Gosh, what a lovely girl.

;P

Hare bra folket!
Om jag glömt något återkommer väl jag så småningom.
Hugs




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0