Raindeers Keep Falling On My Head

Ah, fine title dedicated to a fine Ängelholmare ;)

Ja, nu sitter man här igen. Anna tittar på Peppa Pig och jag tar tillfället i akt att luta åt lite andra håll. Mum will be home soon though. But I'm still on duty! Of course.

Tja lite news att dra idag dårrå!

Janni har skaffat Skype : jannii.rasmussen
Idag har det snöat hela dagen, som sagt vädret håller sig inte i samma tillstånd alltför länge. I vardagsrummet har det varit som lägst 11 eller 13 grader innan jag kom igång med eldningen strax efter lunch. Nu är det väl runt 20 grader tror jag. Fryser gör jag väl en del, speciellt på natten skulle jag tro. Hoppas våren och värmen kommer snart, eller ett par filtar. No worries though! I've got an electric heating blanket in me bed.

Och så drar vi dagarna..

Fredag.
Annas sista lovdag, äventyr med 3 mammor + kids till en fin plats precis utanför Selkirk. Promenad, lunch, lek. Fin dag och soligt och så.
Kommer dock inte ihåg vad som hände därefter. Kanske tittade jag och L på någon av Bourne filmerna (vilka jag aldrig sett tidigare, not to bad).



Lördag.
Tripp till Berwick Upon Tweed, fin stad vid Englands kust. Så lite gränskorsande där minsann ja.
Underbart härligt var det iallafall. Soligt och fint. Och en göörgo lunch.



Söndag.
Tripp till Smailholm Tower, rätt fränt det kan jag intyga. Köpte lite grejs här. Och efter det tripp till Tescos och fler inköp.



Och sen promenad på en väg jag aldrig tidigare trampat på. 

Another View Of Stow


Latjo helg alltså!

Och ja som sagt snökaos idag. Byggde en snökanin.

Alltså, jag vet inte vad mer jag ska skriva. Det är liksom inte längre intressant att memorera och dela med sig av att man borstat tänderna/följt Anna till dagis. You see my point?

Kommande helg får vi se. Päronen här är med i någon förening, something för skottar och danskar. Och det är ett get together på lördag i Edinburgh. Jag får följa med om jag vill eller göra vad som, alternativt få skjuts in till huvudstan och sen ta bussen hem. Alltså, jag är rejält sugen på det senare fakiskt. Bara strosa omkring, utforska, fika lite eller så. Sen är jag ju grymt ivrig att få tag i ett par rejäla dojjor att springa i. Jag vill ha dem och jag vill ha dem nu! Men se där då måste jag få lön först. Vilket jag visserligen borde få på söndag, så en dag innan kanske inte är så kinkigt? Skönt att komma iväg lite på egen hand iaf. Eller så kan jag ju helt enkelt stanna hemma och bara vara i pyjamas med tea and film. Näh, Edinburgh får det bli!

På fredag blir det spännande. L ska hämta P på flygplatsen vid smått ovanlig tid så det ligger på mig att natta Anna och därefter har jag säkert par timmar på mig innan päronen återvänder. Hej film och popcorn!

Det är något jag faktiskt kan sakna (men kommer att åtgärda), att bara ha ett par dagar (helg) där jag inte behöver göra någonting, ströva omkring i pyjamas, äta vad jag vill, dricka vad jag vill och titta på vilken film jag vill när jag vill, ja för ett par dagar bara.

Nåväl, vet inte vad mer att skriva.

Jag har det bra, och hoppas att ni har det med :)

Kommentarer
Postat av: Sannapanna

Raindeers keep falling on my head! Haha! Gud vad flummigt det var alltså. Sjukt kul hade vi^^

Jag fick dit brev för några dagar sedan! Lovely! :) Det gjorde min dag helt och hållet;) Hmm...låter lite som att du har fastnat för Skottland eller :P Hehe^^ Härligt säger jag! Och skaffat Skype, awesome! Har lagt till dig så vi får absolut prata någon dag:)Saknar dig! Kärlek<3

2010-02-28 @ 19:16:59
Postat av: Janni

Och det roliga är att Annatösen sjunger det med ;) vi är helt sålda på den nu!

Fan vad bra, vet vi att det funkar ;) haha, eller hur! Perfa, vi får försöka planera in en dejt ;)

Miss you <3

2010-03-01 @ 11:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0