Inlingua

Back to the school bench that is.

Nejmen. Vi har väl pratat lite löst här om eng kurser. Jag har väl haft det i bakhuvudet men liksom inte riktigt tänkt så långt. Men Lone tog upp det härom dagen igen och jag har kollat upp lite skolor och så. Igår spånade vi vidare på det och hon visade vilken skola en tidigare au pair gått som verkade askalas. Så nu precis ringde jag till skolan och frågade om kurstarter och lite annat. Nästa kurs börjar i april precis efter påsk och kan pågå i upp till 10 veckor beroende på antal elever. Det kan vara mellan 6 och 10 veckor/2 - max 8 elever. Det är två kvällar i veckan, antingen mån + ons eller tis + tors. Tiderna är 18.30 - 20.00. Skolan ligger precis vid centrum i Edinburgh så kombinationer med bussar och dylikt blir det ju inga problem med. Jag planerar då att gå en kurs som förbereder för FCE, CAE, CPE eller IELTS. Vilken det blir vet jag dock inte, all koll i världen har jag trots allt inte :P
Och så framlägger käraste L följande: And because You're staying for a year, we'll pay for your course.
:)
:)
:)

Fan ibland är man lite bortskämd alltså.

Nej men så ser det ut :)

Och från - 8 till +2. Ingen dag är den andra lik! Och jag gillar't.
Sen är det fortfarande vitt, himlen och kullarna smälter ihop rätt bra. Say, Am I In Heaven?

Oh, and by the way. Anna confessed that she likes me a big bit ;) I sai I like her a big bit too.

And thanks for the talk yesterday sis, really enjoyed that :) After all we both need our share of crazyness ^^

Annars så är det finfint. Ska komma igång med brevskrivandet igen, har kanske bara fått iväg en hälften av allt som borde skickas. Hoppas ni får nåt in the post box soon :)

Well, time to go for a wee walk and find that little girl I'm taking care of.

Och jisses amalia, födelsedagar stundar! Mjäes, min köpelista blir bara längre och längre..

Nåväl, That's all for now. Take care will'ya!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0