Hidden Hills

För det första, jag vet att det borde stå does i föregående inlägg..

Loreena McKennitt och Runrig är det som gäller för mig just nu, och vajert är det.

Fin vecka har det varit. Igår var en mysig dag, svinhärlig i solen. En förmiddag spenderad på lekplatsen (där de för övrigt börjat fiffla med en ny kul pryl) tillsammans med Adele och alla kidsen. Vi gjorde ett litet avbrott precis innan morning snack, köpte lite avhämtningskaffe och té. Här påmindes jag starkt om varför jag lade av med mjölk i mitt té. Nåväl, Annapanna gillade det.
Samtalade med Tallulahs mum och bestämde träff fredag, lunch. Idag ringde hon och planerna har blivit ändrade, istället bär det av mot Selkirk, eller någonstans däromkring, ett slott nämndes vill jag inbilla mig, och mysig promenad + lunch. Strålande äventyr!

Mer om idag då. Ah, städdag igår. Då upptäckte jag min aggressiva sida av mig själv när det kommer till att skura golv, bröt den däringa moppen på mitten. Ingen mer mopp här hemma, alltså inga moppade golv idag, visserligen ingen städning idag över huvud taget, men damsugning blir av imorrn. Både jag och Anna har målat idag, jag slutförde en härlig och rejält tillspexad sjöhäst i akvarell och Anna körde på med sitt. Sen har det varit lite musiklyssnande, tvättitutagande, Peppa Pig-tittande, eldskapande och chokladbollsbakande. Anna hade även besök av en grannpojke här, så lite paus för mig..

Igår bad jag Adele att rätta mig så fort jag trampar på språket här och hon påpekade skrattande att jag pratar bättre än henne, och hon är härifrån. Haha, jag tror inte på det, men det är sådana kommentarer som man ska hålla i bakhuvudet! Förresten arbetar jag på accenten rätt mycket, märker att det tar sig mer och mer naturligt, Adele hjälper mig mycket omedvetet där för hon talar bra skotskt.

Just det, chokladbollar idag! Yummy, Yummy I want chocolate balls in my tummy! Och lite matlagningsprogramtittande under kvällen här. Splendid.

Oh, för ett par veckor sedan visade Lone mig reklambladet från en affär som hade lite readagar nu i feb. Och idag var det då lite rea på some artstuff. Jag bad Lone köpa ett sett till mig med 60 pennor i fem olika format, kalasbra, och bara 4.99 £ dessutom. När hon kom hem idag så gav hon grejerna till Anna som kommer till mig och räcker över det samtidigt som hon säger "thank you for taking care of me". Maowie.. Så jag fick alltsammans! Happi me.

Åh, ja, såklart. Det jag skulle komma till hände för en knapp timme sedan. Det var av den anledningen som jag tänkte att jag skulle droppa in här en quicky. Bara för att.
Kvällen har förflutit lika mysigt som vanligt, jag och Lone står pratar. Jag bekänner att jag inte känt en droppe av hemlängtan sen jag kom hit, att jag trivs bra och att allt är toppen, Lone blir glad av att höra detta och jag kläcker även ur mig att, om de vill så är jag happy att stanna i ett år. Detta blev hon väldigt nöjd. Glada, kramar och sånt.
So it's settled then :)

Kontrakt förlängt till Jan 2011!!

ah, jag kan väl bjuda på ett par bilder med.
första kommer från i morse, och det var en ny syn kan jag lova.



Nah, det blev bara en.

För övrigt ser helgen ut att vara totalt fri. Så funderar på att köra en rejäl vända i Gala, känner mig också sugen på att dra till Melrose, men samtidigt vill jag dit när det är lite mer vår och när jag mest är på utforskningshumör, visserligen är jag det nu med, men det klassas ut lite av mitt behov att få införskaffa lite förnödenheter. Får se hur jag gör, kanske tar både Gala och MelR. Söndag är redan paxad för långvandring iaf. Sådetså.

Har även snackelisnackat med lite andra au pairer via FB. Och det ser ut att bli en get-together första helgen i mars. Lajbans derrå!

Nåväl, hare fiint! Hajs

Och alltså, känn er inte hämmade av att ta kontakt ;) I'm still alive you know. Och brevskrivandet är igång, har redan postat en tre stycken! Sådetså.

Okej, nu så. Vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Jossan

hej gumms <3

Jag har tyvärr inte hunnit vara inne och läsa din blogg så jag är lite efter i ditt liv där borta, men lovar att jag ska bli bättre nu när jobbet inte är lika mycket längre :)

Fan vad roligt / tråkigt att det har blivit förlångt ! :)

Sjukt skoj för dig, och att du trivs men jag saknar redan min janni, hur ska jag klara detta !!!! <3

Jag vill börja skriva brev snäckan !! :) <3<3<3

Älskar dig

2010-02-21 @ 15:46:38
URL: http://zand3r.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0