February

Hej hopp.

Söndagen var härlig, ute på långpromenad på några timmar, det är fina grejer det kan jag tala om.
Och jag har kommit fram till södra Skottland är ungefär lika platt som norra Sverige. Härlig utsikt!

Ja, söndagen var nog lugn. Sean stannade till kväll och Stuart kom till middag. Jag har minst sagt varit galet trött efter den här helgen. Nya människor, nya platser och nya intryck. För att inte tala om den höga halten av social medverkan.. Men jag klarar mig.

Igår, måndag, var Peter hemma. Så efter att jag lämnat Anna tittade vi på ett avsnitt av The Professionals och fixade med lite. Sen körde vi och hämtade henne, stannade till vid affären för att posta paket och efter det begav vi oss mot Galashiels. Peter var härlig nog att ta oss till Heriot-Watt university för att spana in deras shop, in which they sell art stuff! Så vi kollade lite, sen gick vi och käkade lunch i skolans resturang. Funkade bra detta! Jag fick lite lön och spenderade innan avgång ungefär 17 pund. Och det slutade inte där, vi for sedan vidare till... Earlston? För att se om en vän (konstnär!) till Peter var hemma, icke var han de. Sen stannade vi till vid Scott's vieuw. Och ja, tog lite småvägar hem.
Peter tycker att jag har smått Sydafrikansk accent.

Sen campade jag och Anna, först in min säng och sedan i vardagsrummet. Storm var det och sen hade vi en tältbåt, storm, valar, storm, ö med pingviner, hej hej, storm, HEM!. Kort och gott.

Så runt 4 i morse for de vuxenvuxna människor iväg till flygplatsen. Så nu dröjer det la ett par veckor innan Peter kommer hem igen.

Idag, nu sitter jag här. Jag har fått en filt, så jag är snäppet lyckligare nu än innan, när jag inte hade någon filt.
Snöade gjorde det när jag drog undan gardinerna idag, surprize. Typ var har jag varit någonstans. Men det är fint och runt nollan bara, så jag är rätt nöjd ändå.

Tisdag idag alltså. Städdag, indeed. Och imorrn med. Torsdag? Äventyr eller bara lek, kanske promenad? Improvsiationsdag. Fredag, bakdag/mysdag. Och lördag?! Ja för fan, äventyrsdag riktad mot Edinburgh. Det ska bli fint det!

Tanke, semlor på fredag..?

Åh, det var ju nästintill julafton igår. Fick ett paket hem här! Från Eva, full collection by Jane Austen i en förjäkla stilig bok, samt film och brev. Plus ett par filmer av min söta familj :) Härligt, nu känns det inte som att jag kommer lida brist när det gäller varken läsning eller arts.

Såg på The Escapist igår, bra musik - Leonard Cohen, The Partisan. Tror pappus Rasmus skulle gilla den filmen. 

 Jaja, jag återkommer väl någon gång! Nedan följer resten av bilderna från lördagens äventyr.


Hah! I was there...





Självklart har jag tagit tonvis med fler bilder, men de är för feta för att laddas upp.
Hejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0