Time flies

Hiya folks!

I know, time passes by so quickly, it's insane! And so much is going on, but that's good I guess, keeps me busy!

Anyhow.

Nu äntligen är lovet slut (nästintill 2 veckors heltidsarbete för min del, inklusive helger alltså) och lilltjejen är tillbaka på dagis. Rätt skönt kan jag intyga, för brist på aktivering under föregående vecka (samt trötthet) ledde till många HEMSKT FRUSTRERANDE situationer. Men nu är allt frid och fröjd igen.

I helgen var vi hos P's föräldrar, dock utan P på grund utav en viss vulkan. Men det var trevligt, härliga farföräldrar där. Men så skönt att allt är tillbaka till rutin.

Förra veckan började jag plugga engelska, mån och onsdag kväller blir det nu i 10 veckor. Asball iaf, eller har jag redan sagt det kanske? Gruppen har iaf expanderat, en svensk, en tysk, fem spanjorer. Trevligt folk iaf. Men herregud, grammatiken!! Plugga i helgen ska jag göra...

I veckan börjar det dock hända en hel del. Ska på mitt första meetup-möte ikväll efter kurs, ska bli ball, vi verkar bli upp emot 40 pers. Men, ja, ska bli skoj att interagera med lite folk :)

Och sen på fredag är nästa meetup i form av Ceilidh (spelling?), det ska bli riktigt roligt! Samma grupp som håller i mötet idag så förhoppnings träffar lite folks ikväll som även ska dit på fredag :)

Glömde dock min svenska mobil i NG så ringde dem idag om det, de skulle kika och återkomma. Jag kan nämligen inte få för mig att springa något utan musik! Tänkte nog ta det rätt lugnt annars i helgen. Plugga, gå på en förjävla lång promenad. Till Gala igen? Nah. Eller nej! Gå på bio! Det ska jag tamejfan göra! Måste se How to train your dragon, där har vi en plan :) Vill ha en busy weekend!

Sen har jag lite framtidsplaner och beslutat mig för att inte snåla och spara när jag här, tänkte få ihop resten till körkortet, men det får vara. Jag är här nu, så då tänker jag tamejtusan ha förgrymmat skoj! :)

Planen är ju att jag ska komma hem nästa helg igen (31 april - 3 maj), vad askmolnen säger om det däremot, får framtiden utvisa. Men det är planen iaf.

Har snackat med Adele med, She's lovely. Blir ev. camping med henne + friends helgen efter Sweden. Det ses mäkta fram emot.

Annars har jag alldeles för mycket att göra idag. Känner mig smått stressad då planen var att lämna in en skriftlig uppgift idag (frivilligt, men bra om man vill ha respons). Vill ni veta vad jag ska göra idag? Jag berättar i vilket fall (så kan jag kanske komma ihåg alltmed)
-lunch
- hänga tvätt ute
- vika ihop tvätten som hänger inne
- städa hall, kök
- städa mitt rum, om tid finns
- göra klart uppgiften
- fixa i köket, disk osv.
- duscha
- fixa middag innan jag tar bussen
osv.

Det var nog allt, kommer dubbelkolla här sen så jag inte glömmer något. Men jag har ungefär 4 h på mig, högst. Hej.

Det var allt jag hade just nu, observera iaf att SAMTLIGA bilder finns uppe nu. Men hajja vad lång tid det tar.

Jaja, puss och kram. Önskar Supertomten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0