Tisdag. 2/9 - 2008

Idag var jag astrött igen. Alla åkte ut. Men det tog väldigt lång tid innan vi såg någonting. Runt 8-tiden hittade vi Shaka och Amarula. Sen fikade vi och letade efter Selati och Mica. Vi hittade dem inte med fångade deras signaler på 4. Nu har de tydligen bytt koppie. Flyttat till koppien på sable road istället. Det området är mycket med tätare vegetation så nu kommer vi nog inte att få se dem på en stund. Kul för de nya volontärerna. Muhaha.

Väl tillbaka käkade man lite frukost. Sedan sa man hejdå till Jack och Alicia. Den senare var lite av en knasig person. Så ingen kommer sakna henne särskilt mycket. Jack däremot har varit här sedan vi kom så det känns skittrist att det bara är vi kvar. TeamSweden. Jo vi har adopterat Fabian också, så nu är vi 4. Så vi kramade dem hejdå (+ att jag fick en kindpuss av Jack). Usch jag tycker fortfarande inte om farväl.
Efter det så har jag duschat, tvättat, provat mina nya shorts mm. som satt perfekt. Städat lite och sitter nu och tar det lugnt. Tänkte ta lite mat nu.

Idag åkte Fabian, TH och Ben ut på tur. Jag tror att det aldrig varit så få någonsin. Jag och Carro lämnades till att ta hand om maten. Kyckling, ris + squash nånting. Vi fick lite råd av Ben innan de stack. Och jag lyckades sätta på ugnen! Yey. Vi skrev ett schema på vad vi skulle göra och när. Jag är jävligt stolt över oss!  Vi gjorde vår allra första kyckling, i gasugn dessutom! Och smaskens blev den (sade alla). Vi kokade ris och squash (såg ut som någon slags pumpa). Efter att den kokts en stund (ca 25 min, korta tiden lite kanske) så delade vi den på mitten, gröpte ur halvorna och fyllde med tomatkross med lök, vitlök, grön paprika, majs, salt, peppar, sweet chili. Mumsmums! Tyvärr blev det ingen sås till detta. Fanns ingen mjölk och knappt några andra ingredienser heller. Under dö-tiden så snackade vi bara. Så jävla skönt. Det är riktigt märkligt hur mycket tungan lossnar här och vilka reflektioner på saker och ting som man lägger fram.
Vi pratade mest om skolan. Lustigt att se hur annorlunda perspektiv man har på saker och ting här, jämfört med hemma.
Den här gången var vi iaf klara med maten innan de kom tillbaka från stan.

De nya volontärerna verkar hyffsat trevliga men två av dem är minst 30 +, en 40-50. Nya zealändaren är jag dock osäker på, men under 25 är hon inte! Alla tyckte maten var god iaf, alltså inte misslyckat!

Danielle kopierade dessutom skollapparna så nu är det ordnat. De lämnar vi till Gay att skriva på imorgon yes.
  Vi ska nog vandra i sable paddocken också, riktigt skönt att få röra på sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0