Time to go! forts. 9/9 - 2008

Till slut kom vi till flygplatsen. Vi fick checka in direkt och hann precis säga hejdå innan vi var tvugna att borda. Gay pratade i telefon men lyckades i sista minuten slänga en kram åt mig och TH.
   Av någon outrundlig anledning så blev jag satt längst ner i planet. Låångt ifrån de andra. Lagom spännande.
Under tiden vi lyfte släpptes ett par tårar. Jag kommer att sakna alltsammans.
   Resan till Johannesburg gick snabbt och smärtfritt.

Sedan dess har vi irrat omkring, käkat och handlat lite. Så nu väntar vi bara på att Fabian ska få checka in sitt bagage och få sitt boarding pass så att vi alla kan komma in på området och gå i affärer. 
Dock så har jag bara 10 rand kvar nu. Men jag är nöjd.

Väntetid kvar 4 h.

Mycket riktigt lyckades vi checka in Fabians bagage och när det var gjort drog vi vidare för att komma in på området. Detta gick som på räls och glada strosade vi sedan omkring i butikerna. Det fanns ett par som var riktigt toppen! Men som sagt, lite småmynt kommer man inte så långt med.
   Länge gick vi tills vi följde Fabian till gaten. Här satt vi en stund och tog det lugnt innan vi beslöt oss för att dra vidare mot vår egen. Som ett sista minne fick jag spela in hans girly-whatever-min, så underbar! Sedan vart en stor bamsekram och ett adjö. Usch, jag hatar fortfarande farväl. Men vi har iaf bestämt att vi alla ska mötas upp i Amsterdam som tydligen är ett toppenställe. Aja, det är jag på iaf!

Japps, finns väl inte så mycket att tillägga om vistelsen här, jag hade en stark dragning till milkshake men hittade dessvärre inget sådant. Köpte lite vatten och väntade på att få borda planet.
   Till vår förfäran upptäckte vi att jag, utav någon ytterst märklig anledning, fått plats någon helt annanstans, återigen långt ifrån de andra. Hm, märkligt, ja. Och trist förstås.

Så nu sitter jag vid EXIT med en liten och tanig, brittisk tant bredvid mig. De andra två sitter 6-7 rader längre fram. Ja, det var ju typiskt. Just nu har jag dessutom kommit tillrätta och jag orkar inte flytta på mig.
   Har tagit av dojjorna och bytt strumpor. Superskönt! Och, haha, den här gången ska jag allt norpa med mig mysfilten banne mig!

Nu känns det allt bra konstigt. För drygt en och en halv timme sedan satt man och diskuterade gamla och kommande bra sightings med Fabian. Men nu kan man inte det mer. Ytterst märkligt. Och vid den här tiden imorgon kommer jag att ligga och sussa sött i min egna säng, för att sedan åka till skolan på torsdag. Hua.

Nu kör de och bjuder på dricka. Jag undrar vad jag vill ha. Har redan vatten så det blir nog juice. Fixar inte riktigt läsk faktiskt.
Nåväl, underhållning har jag allt för natten åtminstone. För sova lär jag ju inte kunna.
Rita, skriva, film, läsa, titta på bilder etc. Mjo, lite har jag att stå i.

Fick fisk till mat, var okej. Tittade på film hela natten. Dodgeball, Fantastic four och nästan hela Horton.
Lite tråkigt att sitta utan tjejerna, men det gick bra.
Jag lyckades sova omkring 2 h. Trots det tycker jag att tiden gick rätt fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0