Time to go! 9/9 - 2008

Steg upp en kvart tidigare idag för att försöka packa lite. Fick dock inte mycket gjort i totalt mörker.
   Ingen av oss i TeamSweden gjorde något på morgonronden. Vår allra sista, svårt att förstå.
Vi körde direkt till mahoed clearing där lejonen varit föregående dag. Mycket riktigt fanns de kvar. Här fick man ett par tjusiga bilder på Shaka, utfläkt i gräset med morgonsolen i bakgrunden. Bra bilder fick jag också på Micas småtroll. Här satt vi i ca en timme, sen började lejoninnorna med ungar att vandra iväg hemåt mot koppien. Shaka däremot gick till Jack för att fylla på magsäcken ytterligare. Det var mycket underhållande att få se honom med huvudet i busken där djuret låg. Till slut blev han väldigt paranoid och gick baklänges in i busken samtidigt som han släpade Jack med sig. Tuggljudet var också mysigt att lyssna på, hans grymtande ihop med ben som knäcks. Mycket trevligt.
Efter detta drog vi iväg på måfå. Försökte hitta elefanter men så tog telemtrybatteriet slut och det fanns inga i reserv. Så vi drog vidare på en lång runda, detta blev vi lite stressade av då förmodligen endast 20 min skulle bistås i huset innan avgång. Men vi spinnade vidare tills vi stötte på en tanninförgiftad kudu som de var tvugna att betrakta i 5 min. Men till slut kom vi tillbaka iaf.

Allra först tog jag tag i frukost. For sedan till rummet för att packa samtidigt som jag käkade. Långt hade jag inte kommit förrän Gays hemska stämma ljuder "five minutes left guys". Stressad som fan lyckades jag  (mot mitt förstånd) packa klart och dra ut grejerna till bilen. Här fick vi ändå vänta på Gay och Kate. "Suck"

De som följde med var Ben, Danielle och Kerri. Resten stannade. Chiquita fick en stor kram av mig och Carro, stackaren blev alldeles tårögd. Usch vad jag kommer sakna folket. På vägen stannade vi till i Gravelotte för att tanka. Ytterligare utdragna och bortslösade minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0