Sunday off. 7/9 - 2008

Vaknade först runt 8 idag. Så typiskt att jag ska vakna så tidigt jämt.
Caroline var också vaken så halv 9 gick vi upp för att göra slut på pannkakssmeten som blev över och ta lite glass till frukost. Vi fick två pannkakor var och, riktigt smaskens!
Joan satt uppe när vi kom ut, så vår lilla plan om ensamhet gick snart i stöpet. Strax strömmade det dessutom till lite mer folk så ja, det gick åt skogen totalt.
   Efter frukost gick vi och lade oss igen. Jag lyssnade på musik. Jätteskönt. Dock så var det dags att stiga upp runt halv 12. Så då gick jag ut för att skriva lite. Alla är helt sjukt supersega idag. Precis som jag trodde, idag blir det drygt.
Just nu hade jag bara velat prata en lång stund med mamma. I wanna go home!

Igår längtade jag och Carro hem som tusan. Vi tänkte på familjen, folk som tycker om och accepterar en för den man är och inte kräver någon större aktivitet eller social kompetens. Möjligen att få strosa runt i pjamas och ligga i sin egen säng. Nej, nu ska det bli skönt att få komma hem.
   Vi får väl se vad som händer idag. Ska eventuellt börja packa. Får se vad som händer.

Dagen har förflutit helt otroligt nog. Var seg som fan. Har suttit och filosoferat med Caroline hela dagen. Jag spådde oss i kort igen.
   Efter det så käkade vi lite och diskade. Efter ett tag kom Vicky och frågade om vi ville ut och gå i sablepaddocken. Detta gjorde vi i en timme.
Trist till en början då alla gick helt tysta. Vi såg en liten flock sabels, fast på rätt långt avstånd.
Först hittade Fabian en piggsvinstagg. Fast den var lite trasig så jag fick den, men snart hittade jag ännu en som var riktigt snygg, så Carro fick min gamla. Och sen hittade hon ett flertal coola. Jag fick även tag i ett par fina fjädrar från guinea fowls (?).
Så det var en trevlig runda. Saker och ting känns bättre nu.

Tog det lugnt fram till kvällsmaten som var cottage pie. Potatismos + köttfärs med bönor, gott! Tydligen ett av Bens mors recept. Kul att veta.
Jag slapp disken! 
   Vi har bläddrat i South african mammals boken och bestämt vilka djur alla är. TH är apa, Vicky någon slags manguster, Caroline likaså, Danielle någon slags mollrat, Ben cape fox, Fabian noshörning och jag giraff. Sen kan jag inte komma på fler. Jo, Joan var porcupine. Roligt.
Egentligen hade jag velat vara uppe men alla var supertrötta och inte så hippa på att hitta på något så vi gick och lade oss vi 10-tiden.

Ämnet om att åka till stan dök snart upp under kvällen då Vicky skulle köras till bussen nästa morgon, TeamSweden lyckades få platserna till detta och få chansen att säga hejdå till Vicky på plats, samt shoppa lite.

Gay var inte här idag, vilket var skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0