Sista torsdagen. 4/9 - 2008

Vaknade inatt vid okänt klockslag av att hundarna skällde. De och Gay hade kommit in då polisen varit och varnat för biltjuvar. Jag fick då höra hyenor! Fränt. Somnade snabbt igen.
   Vaknade astrött denna morgon också. Det spelar ingen roll hur mycket man sover. Man är lika trött på morgonen ändå. Men på lördag ska jag ta en sleep in!

Tog inte med kameran i morse då batterierna fortfarande var på laddning. Självklart sprang vi då på Micas ungar mitt ute på vägen. Här fanns även Shaka och Amarula, skitbra sighting och fototillfälle.
Strax därpå stötte vi på en grupp eland som inte sprang iväg direkt. Vi såg zebror, wildebeast, steenbock och vårtsvin. Tusentals underbara fototillfällen sprang mycket sakta förbi utan att jag kunde göra något.
Vi kom dessutom supernära Cleo. På en 4! Fy vad jag skulle vilja se henne innan vi åker hem!

Jag har nappat på en grej som de andra tjejerna spånat på att göra på söndag. River safari i ca 3 h för 120 R/person. Inte så farligt tycker jag allt. Så det enda problemet är hur vi ska ta oss dit för om vi måste hyra bil eller beställa taxi så kan det bli svindyrt. Och jag har 360 rand att klara mig på resten av tiden här.
Snabb räkning-
Käk på lördag ~ 80 rand
På söndag ~ 120 rand
Kvar blit få 160 som går till hemresan och eventuella tillkostnader på lördag. Men det hade varit jävligt fränt! Möjligheten att få se flodhästar och krokodiler. Yey!

Aja vi får se, ska väl vandra i sablepaddocken snart. Hoppas allt löser sig.

Jag gick och lade mig strax efter lunch och sov till ungefär 4 nångång, strax efter att de andra åkt.
Fram tills kvällsmaten sjukade vi loss totalt och gjorde bort oss hyfsat lagom. Maten var supergod och alla blev mätta och glada och jag gick och lade mig direkt efter maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0