Onsdag. Igen. 3/9 - 2008

Jag tog på mig telemetry idag för att ingen stod uppskriven. Lika bra tänkte jag.
När jag gjorde första sökningen innan vi åkte så fick jag sällskap av en ny volontär. Joan från USA. Hon frågade en del och jag var tvungen att förklara hur man gör. Hon ville visst inte vänta på introduktion från Gay. Hon satt med mig och Carro längst fram idag. Hon är okej, trevlig och så absolut, men jag orkar inte engagera mig nu den här veckan. Jag vill bara fokusera på min sista tid och ta det lugnt. Jag orkar inte gå igenom min bakgrund och lära ut en gång till. Och jag har ännu mindre ork att ta reda på någonting om dem.
   Vi letade efter lejonen men de var runt överallt. Jag fick inte in Shaka över huvud taget idag. Så vi följde efter Selati och Mica som hela tiden var ett steg före oss. Vi slutade till slut på signal 3. Men trots det så var det en hel del bra sightins faktiskt.
- South ground hornbill - eller nåt sånt..
- Zebras! - ca 14 st + fick bra bild!
- en massa vårtsvin
- schakal
- giraffer
- någon slags örn
- någon slag hawk
- dvärgmanguster
Jag är iaf nöjd med dagen banne mig.

Väl tillbaka var det frukost och sedan gick vi med våra betygslappar till Gay. Kvinnan vart minst sagt generös! MVG på allt + mycket fina vitsord. Underbart! Så nu är vi alla riktigt happy.
   Har jag nämt att vi har två hundar här för närvarande? Två terriersorter. Diane och Bessy, de kom igår och stannar ett par dagar till. Underbart att ha hundar i närheten. Jag saknar Wilma!

Nu har vi adopterat Ben också till TeamSweden, så nu är vi 5 st. Danielle ska också inkluderas inom en snar framtid. Så nu tänkte jag rita TeamSweden certifikat till dem!
   Hamburgare till lunch och därefter vandring i sablepaddock!

Efter lunch hjälpte jag till med diskningen och sedan lade jag mig en timme. Fullkomligt underbart! Dock så drömde jag riktigt konstigt. Fast innan det så var vi faktiskt och hämtade ved, intressant det. Lite motion fick man nog iaf.
Efter sovstunden så väcktes jag abrupt av Gay som kom och sade att vi skulle köra om 10 min.
Inga lejon den här rundan heller. Nu börjar man sakna dem lite faktiskt.
Vi fick se fler zebror, en wildebeast och flera noshörningar. En jättebra sight med 4-5 st på inte alls långt avstånd. Men tro fan att mina batterier till kameran tar slut. Aja, förhoppningsvis kommer det fler tillfällen.
   Dröjde en stund innan det blev mat efter att vi kommit tillbaka. Bäla en massa té och lite mackor så länge.
   Kerri är från London, hon stannar i 3 månader. Mycket trevlig faktiskt.

Haha, idag fastställde vi vilka djur vi är (efter att slumpmässigt ha bläddrat olika djur till alla i South african mammals boken)
TH - apa
Vicky - manguster
Fabian - noshörning
Jag - giraff
Gay - schakal

Men nu är det sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0