Last monday, trip to town. 8/9 - 2008

Gick upp lite tidigare idag då vi skulle köra Vicky till bussen. Dock så kom Gay och Kate inte förrän kl 06, så Vicky hann precis till en väntande buss.
Kate verkar hänga ett tag här nu. Hon jobbar på ett annat reservat, Makalaka tror jag det hette. De har lite fler fränare djur där. Men hon är en trevlig britt.
Hursom, när vi kom fram till köpcentret blev det frukost. Chicken majonaise toast + chokladmilkshake. Och nej, jag har slutat bry mig om vad jag äter nu den sista tiden. Blir ingen skillnad ändå.
   Jag köpte skorpor till resan hem och lite underkläder samt vykort. Så nu har jag fortfarande lite slantar kvar att spendera på flygplatsen i Jo-burg.
   Idag hämtade vi också upp en ny volontär. Jag kan inte hennes namn än, men vet att hon är amerikan. En sak jag vet är att jag inte kommer att engagera mig i henne. Definitivt inte under bara en dags bekantskap.
   När vi kom tillbaka började vi packa. Fy bubblan vilken giganto väska. Usch!
Sedan lunch. Lite blandat på bröd, äggmajonäs, tonfisk + lite annat smått och gott. Till efterrätt (!) fick vi en cheesecake, supergott! Och Gay var kocken. Efter maten tog jag tag i disken. Tänkte då slippa att skriva in datan i datorn. Det är nämligen så att datan kraschade och vi måste nu fylla i sedan juli månad. Och det, är inte LITE. Tvi.
Och av någon outgrundlig anledning var det ingen som gjorde det nu när vi diskade heller. Alla är riktigt lata och tar inga egna initiativ. Danielle har dock satt sig. Jag får nog gå och hjälpa henne om en stund tror jag.

Tyvärr får jag ingen kaka av Danielle. Det fanns inget smör till det. Men det gör inget, jag och Carro bjussar ut vår glass ikväll istället. Vi kommer ändå inte att hinna käka upp den.

Fy fan vad varmt det är!

Nåväl, planen för resten av dagarna är väl följande. Vila, hjälpa Dani med data, organisera biljetter, pass etc, åka ut på rond, duscha. Ta det lugnt och försöka att vara vaken hela kvällen!

Mycket riktigt gick jag och lade mig fram till nästa drive. Superskönt men dessvärre även supervarmt och superklibbigt.
Danielle fick massor av hjälp av TH så jag behövde (nog) inte lägga mig i.
Runt 4-tiden drog vi ut. Jag tog tag i kartan. För allra sista gången.
Tydligen så hade lejonen kalasat på en elandtjur vid mahoed clearing. Jack (elandantilopen) hade fäldigt fina revben som fläkts upp och skyltats för alla bipasserande. Lejonen var dessutom kvar så vi behövde inte vänta länge innan trillingarna kom. I deras hasor följde även Micas ungar som jag nog aldrig sett utan mor sin så öppet och så nära. Så här fick jag allt några fina bilder, samt några filmsnuttar. Dock så blev det mörkt och värdelöst att ta bilder. Just då behagade även, typiskt nog, Mica, Selati och Amarula att kräla fram från sina gömställen och sälla sig till ungarna. Innan detta hade även två av storpojkarna irrat iväg förbi oss mot mahoed clearing.
Mjo det var ett par dryga timmar vi satt här, men det var värt det skulle jag nog vilja påstå. I mörkret fick vi även chansen att se Mica ge di åt sina ungar. Fantastiskt! Det kommer jag nog aldrig att få bevittna igen.
   Efter det så drog vi hemåt. Mycket tidigare än vanligt. Och jag vill bara påpeka att jag aldrig svettats så mycket hittils som under den turen!

När jag gick ut till boma för att fråga om mobilladdren så upptäckte jag något roligt. Jag gick ut tillsammans med Caroline och stannade ett par steg bakom henne och frågade TH samtidigt som Caroline utbrister upprepade AUW!. Till slut var jag tvungen att se efter, gick fram några steg och blickade in i boman. Min stol var täckt med ballonger! Fy tusan vad glad jag blev! Efter det straffade jag Kerri och Chiquita med varsin kram. Det var alldeles oväntat, fy så glad jag är!

Just nu väntar jag på duschen.
Efter dusch var det strax mat. Vi fick pasta med skinksås + lite annat. Det var smaskens! (som allt annat)
Efteråt frågade Gay om det bakats någon kaka till efterrätt. Det hade det inte, men jag och Carro bjöd på glass. Mycket fick man inte, men det var ändå bättre än ingenting. Mums blev vaniljglassen med chokladströssel och oboy.
Slapp den sista disken. Yes.

Till slut ledde kvällen till lite mer spänning. Kings och Ring of fire. Roliga kortspel! Egentligen hade folk inte något val då en massa sprit inte blivit uppdrucken. I uppdraget att göra slut på det, bidrog jag lite grann. Dock så hände ingenting med mig den här kvällen.
   Tyvärr var inte alla så hajja på det den här kvällen. Fabian var inte med på något och gick och lade sig först. Danielle var bara med på Kings och sen gjorde även hon sorti.
Jag gick och lade mig runt 11 eller så. Det var inte alls samma sak som med det förra gänget. Även om det var superkul!

Jaja, det var en bra kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0