Krügerparken. 31/8 - 2008

Jag tog en kvarts sovmorgon, killen skulle hämta oss kl 07.00 så jag ville ha god tid att förbereda mig på.
Jag tog en macka och bredde ett par för att ta med. Ryggsäcken var packad och kameran laddad med nya batterier och ett nytt minneskort. Äntligen skulle det bli av!

Ben var vänlig nog att köra oss till gaten denna morgon.
   Otursföljda som vi tycker att vi är fick vi vänta i 20 min minst innan guiden behagade att dyka upp. Dock så visade det sig att han trott att vi menat huvudingången, men så vart det icke. Men till slut var vi äntligen på väg, det kostade 495 R per person, billigt tycker jag. Under dagen fick vi dessutom chans att köpa souvenirer, vilket jag nu gjort till alla!

Dock så blev dagen smått misslyckad. Men jag ångrar inte att jag åkte.
För det första var det en sluten minibuss med få fönster som gick att öppna, så tyvärr är det många ljusreflektioner på mina bilder. Dessutom var guiden sämst på att köra. "Titta, en flodhäst!" och kör vidare.  Ganska värdelöst ja. Så fort man skulle ta en bild så körde han vidare. Förutom det så fick vi stressa som fan på alla ställen vi stannade. Det var ett under att jag lyckades köpa så mycket på så kort tid. Men det värsta av allt var de frånvarande djuren. Det vi såg var elefant, zebra, impala, kudu, giraff och flodhäst (på megaavstånd, så det räknas knappt). Vi såg inte ens wildebeast, krokodiler eller noshörning! Det enda anmärkningsvärda var bufflarna, men det är inte jättemycket att skryta med. Så nej idag hade vi ingen tur alls tyvärr.
Och sen kom vi hem och fick andra problem, så den 31 agusti var en rätt pissig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0