Friday - Braaiday. 5/9 - 2008

Segt att stiga upp idag igen. Jag ser verkligen fram emot sleep in imorgon!
   Jag skötte datan, vart slappt då vi inte såg alltför mycket.
Ett gäng wildebeasts sprang ut på vägen och stod t.o.m. still en stund. Så jag fick nog ett par bra bilder där. Vi kom inte närmre lejonen än 3. Sedan var vi ute på ett väääldigt långt äventyr. 58 km. Kom tillbaka ca 11.30. Vi letade efter elefanterna och kom till 2.5. Leoparden vart vi hyfsat nära flera gånger, 3 fick vi in på henne.
   Svettig och dan som var så var det en lättnad att få komma tillbaka.
   Vi fick lunch, TH och Fabian bjöd på toast and beans. Inte så märkvärdigt, men okej.

Idag har jag läst, skrivit och ritat. Samma sak som vanligt i princip. Fabian tittade i mitt ritblock och kommenterade att jag sälan gjorde klart mina bilder. Det drev mig till att fullborda en del av dem. Trevligt att göra faktiskt.
   Gay köpte glass och jordgubbssylt till mig när hon var i Gravelotte. Glassen delar jag och Caroline på. Joan vart bussig och bjussade på sylten som vi tänkt ha imorgon till pannkakorna, riktigt schysst! + att vi fick en femma till glassen också. Riktigt schysst"

På ronden idag skötte jag kartan och visade Zealändaren. Vi hittade Shaka i den mest charmanta position, utfläkt på rygg.. De övriga var på Rhino ridge koppie. Dock såg vi baa Amarula, Mica och en av Selatis ungar.
Här satt vi i ungefär en timme i mörkret. Så där lagom spännande.

Nu väntar man bara på käket. Man får alltid vänta superlänge på braaidagar och jag är huuungriig
Till efterrätt får vi pudding som Gay har gjort till mig i födelsedagspresent. Hon ringde t.o.m. sin mormor om receptet. Fy tusan så glad jag blir! Den var supergod!
   Efter maten hjälpte jag till med disken. Torkade och lite sådär. Sedan satt vi allesammans ute och tittade på elden. Kändes ganska meningslöst. Alla är zombies, trötta och den där dryga tystnaden hänger över alla. Så jag gick och lade mig istället. Caroline gjorde snart detsamma.
Stängde av alarmet. Sleep in imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0