Birthday! 10/9 - 2008

Vaknade trött vi 6-tiden. Lite halvt illamående. Käkade tråkig frukost.

Tänka sig, idag är det min 18-årsdag äntligen!
För att fördriva tiden så läste jag. De sista timmarna var drygast.
   Tyvärr fick jag inte filten med mig, vågade inte stoppa den i ryggsäcken då alla i mittgången stirrade på mig.

Caroline och TH mötte mig utanför planet. När de såg mig började de sjunga den svenska gratulationssången. Det visade sig att killen som gick förbi oss just då också var svensk, så där fick man ännu ett grattis.
   Sedan flöt allt på bra. TH stoppades då hon glömt en cola i ryggsäcken, men det tog inte lång tid att åtgärda. Efter det letade vi efter ett rökställe som inte fanns. Och sedan satte vi oss för att fika. Jag tog en chokladmilkshake + en kaka som Caroline bjussade på.

Och just nu sitter jag och passar de andras grejer medan de tittar i affärer.
Och nu kom de tillbaka. Så nu väntar vi bara på att vår gate ska komma upp så att vi kan komma iväg. Nu är det banne mig inte långt kvar. Fy vad jag längtar efter en dusch. 
   Tänka sig att jag tilldelats myndighetsskap idag. Shit pommes.

På flyget från London mådde jag illa, fruktansvärt! Här lyckades jag sova det mesta av tiden, som tur var.
   På kastrup flöt det på kvickt. Vi behövde inte vänta alls länge på bagaget. Dock så gjorde inte det att mitt tåg till Kristianstad gick snabbare.

Caroline möttes oväntat av sina föräldrar på vägen ut. Vi tog tåget allesammans och jag och TH hoppade av på malmöcentral. Strax kom hennes pappa och hans tjej + hundarna. De satt och höll mig sällskap tills ca 10 min innan tåget gick.

Och nu sitter jag här, trött och jäkligt grinig. Carro kom hem för mer än en timme sedan, TH borde vara hemma vid det här laget och jag sitter på tåget.
Banarbete försigår tydligen så jag måste byta till buss i hässlehåla. Varför i  hela fridens namn händer sånt här alltid mig?!
Till råga på allt måste jag upp svinigt tidigt imorgon för att åka till skolan, så innan dess ska jag hinna orgnaisera ihop saker inför det.

Nej tvi vale.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0