Scotland

Okej, dags att ta det från början en aning mer sansat.

Förra veckan, onsdag tror jag, tog en skotsk familj kontakt med mig via aupairworld, jag som varit lite insyltad på Londonlivet osv, meddelade ett nej tack åt deras intresse.
Torsdagen tog en familj i södra England kontakt med mig, jag svarade med delat intresse. I samma veva var jag så uppspelt och beslöt mig för att prata med den Skotska familjen ändå, och tog kontakt med dessa samma kväll.

Alltså positiv respons och många trevliga mail förlöt mellan mig och dessa två familjer.
Fredagen, Engelska familjen sa att nästa steg var att prata via telefon någon gång i helgen och bekräftade mitt nr. Den skotska familjen sade att de skulle ringa dagen därpå, lördagen.

Lördagen förlöt, inga samtal. Jag trodde ärligt talat här då att den Skotska familjen skulle falla bort. Men inget samtal kom heller ifrån den Engelska familjen.

På söndagen ringde Skotska familjen mig och jag fick pratat en bra och trevlig stund med den kära modern i denna familj (som råkar vara dansk). Jag sa till henne att jag skulle höra av mig snart med fler frågor och om mitt beslut. Under detta samtal sade hon att de ville att jag skulle komma till dem.
Strax efter samtalet fick jag ett mail från FS (familyskottland) där de tackade för samtalet och åter igen sade att de gärna ville att jag skulle komma till dem.
Inget hörde jag från FE (familyengland). Så på kvällen skrev jag ett mail till kära FS och sade att jag vill komma och vara au pair hos dem, samt kom med lite fler frågor.
Dröjde inte länge förrän jag fick svar på det, så ja nu är det bestämt. Jag ska till Skottland.
Rätt sent denna kväll skickade jag även ett mail till FE och sade jag inte längre var i jakt på en familj, svar från dem fick jag inte förrän idag.

Och idag då?
Idag har jag ringt tandläkaren för att försöka tjuva till mig en tidigare tid, verkar dock inte gå så bra. Så det verkar som att jag kommer att åka den 15 januari. Flyg bokas i slutet av denna vecka.
Jag bad och fick även numret till deras tidigare Au pair så henne ringde jag också och pratade med idag. Hon var supertrevlig att prata med och allt känns jättebra.

Lite om familjen med!
Pappan är skotte, mamman är dansk och de har en ursöt liten tös på tre år. Hon är verkligen urgullig, hon ser som ett litet hobbitbarn från LOTR. Vitblont lockigt hår och liten och ja, helt enkelt ursöt!

De bor 45 min bussresa från Edinburgh och har en liten större stad ungefär en kvart bort.
Jag kommer ha ett eget rum och toalett. De har ett tvåvåningshus, jag håller verkligen tummarna för något sådant där gammalt snyggt!
De har även en katt som heter Rasmus (HA).

Så nu är det verkligen fixat flickor och pojkar, jag ska till Skottland.
"Kontraktet" gäller 6 månader och trivs vi så förlänger vi det hela till ett år troligen.

Åh, jag har väl egentligen mer och säga, men jag sparar detta till personliga möten istället, för tro mig, nu blir det nog dags att träffa folk!

Åh, det kommer bli så spännande, och när de ringde hade redan kollat upp kul grejer att hitta på med mig, tex att besöka Edinburgh zoo och annat kul. De nämnde även att de känner en veterinär.

Åh, deras förra au pair, hon skulle ha stannat ett år var det tänkt, men trivdes så bra att de förlängde det till två år. Rätt bra det eller?

Ja, jag är super happygaymerry idag vill jag lova!

Kommentarer
Postat av: Sannapanna

Det låter galet bra Janni! Vi får ju se till att träffas innan du åker! :) Så himla glad för din skull <3

2009-12-21 @ 23:50:17
Postat av: Skotten

Sötaste Sanna! Ja jisses ja, det får du allt räkna med! Tack kärakära du :) <3

2009-12-22 @ 14:30:29
Postat av: Karlsson

Så kul!!! Nu blir jag lite avundsjuk men mest glad för din skull. Känns som att detta passar dig som handen i handsken eller något :P Säger även som sanna att vi måste träffas mycket snart då!<3

2009-12-22 @ 23:36:28
Postat av: Skotten

Du får komma med en stund Karlsson :D Auw tack!

Haha, ja vi får la hoppas det :)

Åh ni är så förjordat rara och underbara!

Lätt!

:D <3

2009-12-23 @ 00:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0