Fly Flies, Flies Flying


Ålright. Soo, I did it! För en tjugo minuter sen kanske. Flygbiljett bokad och betald!

Gott folk, den 15 januari tar jag tåget från centralen kl 06.23 (eller 05.20, beroende på vädret) till Kastrup för att sedan ta direktflyget till Edinburgh kl 10.35. Beräknas sedan vara framme 11.25 och bemötas av en kär blivande familj. Och till sist efter ca en timmes bilfärd placeras man i hemmet hos familjen M, ett hem jag ska få dela med dem de närmsta 6 månaderna (minst).

Hahah, jag har känt mig lite smått nerknarkad de sista dagarna här. Men det är trevligt, känns som att det var en stund man befann sig i ett sådant här knasigt lyckorus. Hoppar och studsar.

Ah, men det är blir ju bara så awesome!

Men shiet, nu är det bara att vänta alltså. Jag har t.o.m. börjat en nedräkning som ni kan se här till höger. Det är fan inte många dagar egentligen.
Och nu när jag ändå kommer ihåg det, ursäkta för alla svordommar. Kanske inte skoj att läsa alla gånger, men de liksom bara slinker ur mig..

Nåväl, vad väntar nu då förrutom väntan? Aha! Juste! Planeringar ooooch listor. Jag tycker bra om listor. Och jag kommer mycket snart lägga upp en!

Det är helt bortom min sans egentligen, för flera månader sen nu, då började alltsammans, de första planerna, listorna och förväntningarna. Jag menar, jag började med min au pair ansökan i agusti. Fick iväg i den första oktoberveckan, och sen då. Ingenting har hänt, inget anmärkningsvärt har hänt. Och till slut, när man tog tag i det hela, släppte greppet om det man trodde var det "säkra" tillvägagångssättet i ren desperation. Vad hände då? Jo, jag blev funnen av, mailade med, telefonsamtalade med och kom överens om ett beslut med en kalasfamilj på sammanlagt 5 dygn(4 om man inte räknar när jag först tackade nej). How weird is that.

Och nu, en knapp vecka efter första kontakten, har jag köpt mig en flygpstol till Edinburgh, enkel resa.

Ah, jag flyger redan.

Kommentarer
Postat av: Sannapanna

Awohoo! Så sjukt underbart Janni! Jag e så glad för din skull. Förstår att du längtar:) Så spännande! Och så blev det Skottland, hur underbart e inte det^^ Kärlek till dig<3

2009-12-26 @ 13:43:22
Postat av: Skotten

Ah, tacksi Sanni :D Fantastiskt underbaart ;)

Love ya <3

2009-12-26 @ 19:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0