Dreams don't give up, do they?

Nej för fan.

Hejsan igensan. Ja jisses, ni skulle bara veta, ja om ni ens kan lyckas ana er till hur mycket som strövar omkring i huvudet på mig, hela tiden. Och nu kan jag inte sova för jag är så uppe i varv. och det är ju dumt, för sova vill jag ju. Jättemycket. Men i brist på det kastade jag mig in här istället och hoppas bjuda på något med lite spänning i.

Okej, nyhetsdags.

Mailade Swedish connection, Marie verkar villig att ta emot min ansökan, ska bara försöka knåpa ihop den och ge den till henne. Tänkte få detta gjort, ja idag blir det ju. Men det återstår att se då jag är lite efter i schemat av införskaffande av väldigt nödvändiga ifyllda ansökningsformulär. Men ja, detta skall pysslas med senare.

Allt går bra på Aupairworld, knappt några knasigheter med inloggningar osv.

Jag skapade även, i min ångestfyllda familjeabstinens, en profil på aupair.com. Jisses, jag är verkligen desperat. Hursom, har inte skickat någon intresseanmälan där, åtminstone inte ännu. Åh jag är i ett lite frustrerande tillstånd just nu, jag suktar efter att komma härifrån, Peek a Boo leder ingen vart känns det som, så nu testar jag i princip allt. Något i hjärnan (möjligtvis Greger) säger mig att det är bäst att gå via organisation, så därför är jag passiv på de privata sidorna tills jag vet om swedish connection bär nån frukt med sig till mig eller inte. Och det var väl dels därför jag igår tackade nej till familjen i Skottland. Igår var det. Men idag, sickna förändringar idag sen!

Idag har jag tänkt skallbenet i bitar (mjo, ungefär så) och kommit fram till en del. Först vill jag påpeka att jag fått ett meddelande till från en familj på au pair world, som bor i södra England om jag hajjat det rätt, med en sportig grabb på 7 år. Jag har tidigare tittat på deras profil, men som sagt hållt mig passiv. Men orka var passiv nu när det ska vara som mest aktivt! Så jag svarade positivt och mailade dem med lite frågor och så. Spännande. Och i samma lilla ryckrus (vilket jag fortfarande andas in och bidrar till min sömnlöshet) så beslöt jag mig även för att ge den skotska familjen en chans (eller be dem att ge mig en andra). Så jag mailade även dem och bad om ursäkt för mitt hastiga beslut.

Alltså, slutsats: Jag har kontakt med två familjer, en i södra England och en i dear Scotland, väntar bara på respons och se vad vi kan komma fram till.  Jag ska även skicka in en ansökan till Swedish connection, men gör detta i mån av tid och ägo av nödvändiga dokument.

Så det var det för idag. Men ush, jag tycker inte om att inte kunna sova. Livet känns så mycket svårare då. Inte sant?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0