Working Sunday. 24/8 - 2008

Sovmorgon idag. För att vi egentligen skulle vara lediga. Steg upp halv 8. Blev en riktigt märkbar skillnad faktiskt. Nice.

Vi hittade till lejonen med såg knappt någon. På vägen tappade jag min mobil. Lite smått läskigt. Men vi körde samma väg tillbaka och hittade den tack och lov! Fy tusan vad glad jag blev.
   Det blev inget städa igår, så nu väntar jag bara på att bomben ska falla (Gay säga städdags).
Annars soft dag. Varmt som attans, och grattis till Wilma som fyller 4 år idag! (familjens hund hemma)

Hua, ska bli så skönt att vara ledig imorgon och på tisdag blir det stan äntligen!
Mjo det här räcker nog för närvarande. Jag försöker sola lite.

Eftermiddagsronden gick förbi smärtfritt. Vi var tillbaka efter redan 2-3 timmar. Otroligt med tanke på att vi var med Gay. Jisses, det är inte klokt vad den kvinnan skiftar i humör och sätt. Hon är som en oförutsigbar miljökatastrof. När man äntligen slappnar av i hennes närvaro och minst anar det, så slår hon till!
   Vi såg några lejon, Shaka och Mica tror jag. Nu har vi inte sett några noshörningar på ett par dagar.
   På kvällen sen stack Gay och lämnade Ben kvar hos oss. Han fixade en lite wokgryta till oss. Efter maten stannade man uppe ett tag, vi spelade kort och fixade. Först något som liknar kotte, men simplare. En blandning mellan James Bond och kotte kan man säga.
Snackade mycket engelska ikväll också. Jag diggar Danielle - grym humor! Vicki börjar bli ball också.
Just det, det var ju en av Theos sista kvällar, han åker hem på tisdag. Det kommer att bli lite trist utan honom.
   Andra spelet vi spelade var Kings. Helt underbart roligt! Ett dryckesspel såklart. Jag hade vatten (sådär lagom trist) och i slutet fick jag den sista kungen - glaset i mitten, så då hade jag lite spexad dricka till andra spelomgången. Här följer reglerna:
Samtliga spelare skall ha tillgång till dryck med alkohol och man skall väl heslt sitta vid ett bord, det finns inga regler för att antal personer som kan vara med. I mitten, av alltsammans beroende på hur man besämt sig för att sitta, placeras ett rätt stort glas och runt detta sprids alla kort ut, a lá finns i sjön. Spelreglerna är då följande att någon börjar ta ett kort i högen, gör det som kortet säger att man ska göra och sedan tar näste man ett kort osv. Detta fortsätter tills den sista kungen i högen blir tagen, då är spelet slut och den (o)lycklige korttagaren tvingas dricka upp innehållet i glaset i mitten.
Här följder de olika kortens betydelse:

Ess - Waterfall - alla börjar dricka samtidigt som kortdragaren och man får inte sluta dricka förrän personen till höger slutat. Kul för den som är sist!
2 - Is for you - välj ut någon som ska dricka (mängd bestämmer får ni bestämma själva)
3 - Is for me - du ska själv dricka
4 - Is for whore - alla damer i gruppen ska dricka
5 - handjive - orkar inte förklara den här just nu
6 - dicks - killarna dricker
7 - make a rule
8 - pick a mate
9 - categories
10 - never have I ever
Knekt - God
Dam - dare
Kung - häll lite av din dricka i glaset i mitten

Skitballt spel, Theo blev så jävla packad. Det var lite svårt att fatta att det var på riktigt. Han dansade poledance runt mittenträdet i Boma samtidigt som han sjöng på We are the champions. Jisses säger jag bara.
Jag gick och lade mig först vid halv 1 nånting, väcktes igen runt kvart i 2 av skrattande Carro och Theo som dillade om toapapper och annat knasigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0