Trött. 21/8 - 2008

Jag var/är supertrött idag. Steg upp 10 min tidigare för att pröva mitt torrschampo. Det funkar faktiskt bra.

Okej, nu för ca 10 min sen (11.05) ringde Emanuel från volonätrresor.
Helt sjukt skumt!
Caroline låg och solade när Gay kom skyndandes med en telefon i näven. Hon daltade om att det var någon kontaktperson till oss för något. Både jag och Carro trodde att det först handlade om utflykten till Krüger och bil till det. Carro tittar förvirrat på mig som Gay tryckt i handen på henne. Ett sådant samtal var hon verkligen inte redo för. Stressar säger Gay något om att det skulle vara en svensk i luren. Caroline svarar då "hallå?" - inget svar, "hello?" - "Ja, hej!" Det var alltså Emanuel som ringde utan större anledning. Bara för att ha pratat med oss i princip. Han frågade kort om hur vi hade det och sen var det inte mer. Tafarr som Carro var, fick hon inte mycket info utdelat, och definitivt inte intaget. SKitskumt.
När första tecknet på svenskt liv tar kontakt så är det en aning halvhjärtat. Och kommer förmodligen inte höra av sig igen.

Jag och Caroline funderar på att stanna kvar och laga maten ikväll. Beroende på vad det är.
Om en liten stund ska vi ringa och boka krüger också. Hua, ingen tar ju initiativ.

20.52

Japps, ligger här uppe i våningssängen nu. Försöker skriva lite innan läggdags till ljudet av folket som städar i köket.
De andra åkte och hämtade ved medan jag och Carro stannade kvar. Här bestämde vi oss för att stanna kvar från kvällsronden och laga kvällsmat. Vi kikade i frysen och bestämde oss för att vi förmodligen skulle klara av att spaghetti och köttfärsås. Vi lade fram förslaget till Gay när de kom tillbaka och hon godtog, dock så hade hon tydligen bestämt att bacon skulle lagas. Lite paffa som i var fick vi acceptera och göra det bästa vi kunde. Theo stannade också.
Det var perfekt till en början men klibbades till en aning lite senare. Men det smakade super!
Bacon + lök + vitlök + champ + smör + mjöl + mjölk + peri peri + ost.

Theo ringde icke till Krüger idag, men han skall göra det imorgon. Och tur är att vi får låna Gays telefon, så blir det inte så dyrt!

Redan fredag imorgon, underbart!
Nåväl. Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0