The Best Day So Far. 15/8 - 2008

10.54

Till att börja med ska jag berätta vad vi fått reda på sen igår.
- Det blir förmodlingen ingen sleep-out. Markägarna gillar inte att ha folk ute i deras marker på en helg.
- Vi skall inte leta upp noshörningar på lördag. Någon hade tydligen sagt nej.
- Det blir förmodligen ingen utflykt till Krüger på Söndag heller. Vi är 8 eller 9 st som skulle dit. Men de har inte hittat så stora bilar att hyra. Dock så kan en lösning dyka upp, återkommer till det senare.
- Ikväll så är det Braai. En slags typisk Sydafrikansk grillfest. Skall bli jättekul!
- Och jo, the Sleep-out blir av!
- Imorgon kväll (lördag) så ska vi nånvart där vi kan titta på sport. Här finns också pool så att man kan bada samt att vi käkar kvällsmat här.

Igår kväll började det äntligen hända grejer! Vi var bara en bil som stack ut då det var 4 som stannade kvar.
Hursom helst stack vi för att leta efter lejon och elefanter. Fabian sökte med sändaren först och vi åkte till Rhino Ridge Koppie. Här hittade vi Mica och hennes två typ 5 veckor gamla ungar. Vi såg även Amarula. Inte tydligt, men fick se våra första lejon.
Efter detta sökte vi efter flera djur. Jag fick söka resten av kvällen. Det var verkligen tufft. Inte direkt svårt men ändå, nybörjare som jag är. Gay är också lite bitter ibland känns det som. Kort stubin och irriterar sig på mycket.
Så under min ledning hittade vi inget. Jag skrev i pärmen, jag sökte och skötte strålkastaren. Fy tusan vad trött jag var efter den kvällen. På vägen tillbaka så vi även en sabelantilop som är utrotningshotad. Den var stor och stilig. Sen tror jag inte att vi såg mer kvällen den 14/8.
   Maten var toppen som vanligt, den här gången, kyckling, potatis och sås-
   Efter detta schasade tjejerna mig i säng, de tog tag i disken. Jag vaknade dreglande idag med elektriskt hår. Jag försökte stiga upp lite tidigare.

Vi åkte idag med fransosen och den ena italienaren (lil'sis) och Ben. Det var verkligen vår bästa dag hittils. Vi letade efter lejonen och hittade Mica och ungarna. Här såg vi de mycket tydligare, dock inga bra bilder.
Det var jättekul att se, mamsen lekte med ungarna, mys. Vi letade också efter Shaka och Selati medn hittade inte dem, dock var vi riktigt nära.

Andra djur vi såg idag var waterbuck, zebror, vårtsvin och en giraf. Jätteskoj!

När vi kom tillbaka berättade Math att en apa varit i rummet och bajsat hej vilt. Lyckligtvis besparade den min säng.

Idag på ronden så skötte jag kartan, helt felfritt. Man markerar nämligen på en kart vilka vägar man tar och så vidare. Caroline satt där fram och skötte skrivuppgifterna.
 
- Paus

Forts. 13.10

Ändrade planer, det blir ingen sleep-out ikväll. Istället ska vi följa med en veterinär ut någonstans och hjälpa honom och märka/söva sabelantiloper. Alla höll med om att vi skulle göra det istället. Toppencoolt!

- Paus

Forts. 19.33

Har precis kommit tillbaka från eftermiddagsronden. Återigen skötte jag kartan och det blev exakt på pricken. Ikväll vart det också hyfsat spännande. Vi kom rikigt nära Shaka och Selati men såg dem inte. Dock så hörde vi förmodligen Shaka grymta lite. Coolt som tusan!

Vi såg också ett par giraffer som jag nog fick ett par hyffsade bilder på. Annars så var det inte så mycket. Relativit mycket väntetid iaf.

Det är ju fredagskväll, alltså braai, grillkväll.
Så nu sitter vi allihop vid elden. Mysigt.
Förmodligen blir det krüger på söndag, förhoppningsvis. Vi ska ringa och hyra bil imorgon. Funkar det så vore det toppen. Annars så ska vi förmodligen till Cheetah center, inte riktigt samma sak, men bättre än inget.

Nu räcker det för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0