Solens återkomst. 20/8 - 2008

Jag vaknade frusen igen. To bad. I natt ska jag ta itu med badrumsfönstrena som av någon knasig anledning står öppna under nätterna.
Vi tjejer har nu, efter en vecka, äntligen lärt oss hantera gasspisarna. Så vi fixar té-lådorna på morgnarna. Det är ganska mysigt.

Idag var seriefiguren Gay inte med. Skönt säger jag då jag skötte sökningen.
Vi hittade lejonen på samma ställe. De var så söta! Selati och Mica lekte med sina ungar, underbart!

- Tillfälligt avbrott!

Glömde berätta att måndagskvällen var ytterst intressant. Vi och grabbarna satt och snackade om allt möjligt - vilket till slut ledde till bläddrande i Sydafrikanska Cosmopolitan. Hm, jaa... Intressant. Och under kvällen så tillkännagav även Fabian att natten mellan sön och mån varit oerhört innehållsrik. En viss irländare (Sherley, age 31) och en viss amerikan (Matt, 21) hade visst ett VÄLDIGT tillgivet farväl. Jag tackar den allsmäktige flodhästen över att jag inte vaknade...

- Avbrott slut

Jag sökte men hittade inga elefanter, så vi beslöt oss för att köra runt lite och sedan hände något häpnadsväckande! Vi gick för första gången ut i bushen! Jag hittade några fina stenar som pappsfasmus ska få.
Jag tänke tvätta när vi kom tillbaka, men vi har inte så mycket vatten nu, så vi får skjuta upp det ett par dagar till.
Har även pratat med de nya volontärerna idag. Alla är intresserade av att åka till Krüger på söndag, så vi får väl se vad vi lyckas dega ihop för påhitt.

Det är jättehemskt att min telefonräkning gått från cirkus 250 - 460 kr efter bara två samtal och ett sms. Helt sinnes!

Idag såg vi noshörningar, lejon, vårtsvin och kudus.

Nu i brist på annat så tänkte jag göra en (så kort som möjligt) redogörelse av en person här. Gay P. Numera manager här. Vi kallar henne seriefiguren för hennes absolut märkliga röst. Hon talar engelska och afrikaans vad jag har förstått. Men jag vet inte vilket som är huvudspråk. Hursom, när hon pratar eng så låter det precis som när någon, t.ex jag (svensktalande) pratar "lustigt", alltså när jag försöker prata på ett roligt vis. Helt konstigt. Men vi är vana nu.
Hennes personlighet, som jag ser den, är splittrad. Om man sitter hos henne i förarhytten så är hon jättetrevlig och rolig att prata med, hon är framåt och älskar att skämta. Men när det kommer till arbetet så blir hon så negativ. Ord som positiv förstärkning är inte ens i närheten av hennes vokabulär. Hon är sarkastisk, nonchalant och skämtar i princip alltid på ens egen bekostnad. Hon har inget tålamod. Ja, hon känns bara så negativ för det mesta och drar all must, ork och mod ur en. Galet.

Tydligen har det varit stöld på reservaten runt omkring så innan nästa rond ska vi ge Gay våra värdesaker.

Hm, det är bara 19 dagar kvar.

Dagen förflöt. Willem körde eftermiddagsronden och Gay stannade för att laga mat (Kycklings, potatis-ärts-morots-mojs + supergod sås). Vi såg en massa giraffer, lejonen och ett par noshörningar + en liten fläckig filur som jag inte kommer ihåg vad den heter.

De nya tog tag i disken ikväll, jag gick och lade mig direkt.

Ronden var faktiskt väldigt underhållande. Jack, Fabian och Carro satt på raden längst bak och var hiskeligt lustiga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0