Search for Cleo. 27/8 - 2008

Vaknade trött som ett svin trots att jag gått och lagt mig tidigare. Men det behövdes.

Ben körde idag, jag gjorde ingenting, skönt. Idag vidgade vi våra vyer oerhört. Först letade vi efter lejonen. Fick inte syn på dem. Sedan beslöt vi oss för att återuppta jakten på Cleo - the skanky leopard (Gays uttryck). Hennes svaga ton förde oss långt, långt iväg på sällan använda vägar och t.o.m. över en jättefrän hängbro som tagen ur Fantomen filmen! Toppen det. På andra sidan fick vi se det som vi föreställt oss från början, en lite mer savannliknande miljö. Synd att vi inte är där oftare. Visst vi fann många nya, fina områden, dock ingen Cleo.

Vi hittade en kudu som låg vid sidan av vägen. Han kunde inte resa sig, satt troligen fast i en snara stackaren.
   Japps mycket åka. Men det gav mig massor av tid till att dagdrömma och tänka.

Resten av dagen satt jag i min säng, lyssnade på musik, skrev, ritade och läste. Vart nice.
På kvällsronden gjorde jag ingenting, vi försökte hitta lejonen men lyckades inte. Vå åkte tillbaka till den skakade kudun för att avsluta hans lidande. Gay var nog lite arg över detta. Hon ringde lite folk och klagade. Hon sade att den förmodligen led av "tannin poisoning". Det (tannin) är ett ämne som finns i träd och på vintern när träden knappt tar upp någon näring så bildas mer av detta istället för nyttigheter. Djuren fortsätter äta men kan inte smälta födan vilket leder till att magsäcken sväller och de dör.

Vi kom hyffsat nära Cleo, hela 3.5 efter ett spin. Samt att vi stötte på färskt elefantträck och liklukt. Vart en okej kväll.
   På kvällen fick vi chili con carne och ris, yummie! Efter det torkade jag disken innan jag gick och lade mig.
En ändring har skett gällande maten. Nu har en lista satts upp på vad man får äta till frukost (inget nytt egentligen). Och nu skall även lunch lagas och detta görs antingen av en volontär eller två som isåfall även tar sig an kvällsmaten. Varför de envisas med något sånt här förstår jag inte riktigt. Man får heller inte laga vad man vill, utan man måste laga något av det som står på listan. Drygt. Man käkar ju knappt ens lunch..

Just det, vi såg ett par bushbabys idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0